Aerodynamický návrh profilu pro rychlostní letoun
Aerodynamic airfoil design for racing airplane
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Došek
Vedoucí práce
Čenský Tomáš
Oponent práce
Teichman Jiří
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci je naším cílem navrhnout vhodný profil pro rychlostní letoun, který byl koncepčně navržen v diplomové práci Ing. Valenty. Tento profil by měl lépe odpovídat aerodynamickým požadavkům pro vytvoření rychlostního rekordu. Nejprve jsme provedli rešerši vhodných výchozích profilů. Vybraný profil jsme následně vymodelovali v CFD programu Ansys Fluent a upravili pomocí jeho doplňku Adjoint Solver. In this thesis, our aim is to design a suitable airfoil for a racing airplane, which was conceptually designed in the diploma thesis of Ing. Valenta. The proposed airfoil should better match the aerodynamic requirements for establishing a speed record. Firstly, we made a research for an appropriate initial airfoil. Then we simulated the selected airfoil in CFD software Ansys Fluent and modified using Adjoint Solver add-on.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [137]