Testování užitečnosti nástroje pro výuku transformací
Usefulness testing of the Interactive Tool for Teaching Transformations
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Boček
Vedoucí práce
Felkel Petr
Oponent práce
Míkovec Zdeněk
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Program Interactive Tool for Teaching Transformations (I3T) byl vytvořen s cílem pomoci studentům porozumět transformacím využívaným v počítačové grafice. Práce se zaměřuje na otestování užitečnosti zmiňovaného programu a zkoumá, zda je vhodné jej zařadit jako pomůcku do předmětů, které se výukou počítačové grafiky zabývají. Na základě důkladné analýzy programu I3T byla vybrána specifická témata, ve kterých by mohl nástroj I3T maximálně pomoci studentům díky své schopnosti interakce a vizualizace. Dále bylo připraveno testování užitečnosti nástroje při výuce, a to od přípravy testů až po celkové zpracování všech 80 sad odpovědí a výsledků. Kvantitativní testy měly za úkol prověřit užitečnost výukového nástroje v navržených tématech. Na stejná témata byla připravena cvičení pro samostatnou práci studentů. Výsledkem práce je šest nových cvičení, která prohlubují znalosti studentů o transformacích používaných v počítačové grafice. Stěžejním výsledkem je příprava a realizace testování efektivity I3T ve výuce. Kvantitativní testy potvrdily, že nástroj I3T skutečně pomáhá při výuce transformací a zároveň je efektivnější než klasický výukový přístup. Po cvičení s využitím nástroje I3T bylo zjištěno, že výsledky studentů byly o 9 % vyšší než u studentů, kteří se učili tradičním způsobem pouze s tabulí. Takové výsledky vyplývají z naměřených hodnot, kde průměrné zlepšení I3T skupiny bylo 2,77 bodů z 22, zatímco zlepšení skupiny u tabule dosáhlo pouze na 0,79 bodu. The Interactive Tool for Teaching Transformations (I3T) program was created to help students understand the complex concepts of graphical transformations. This thesis aims to test the usefulness of this program and investigates whether it is suitable for inclusion as a teaching tool in computer graphics courses. Based on an analysis of the I3T program, specific topics were selected in which the I3T tool could help students due to its ability to interact and visualize. Furthermore, a testing process of the usefulness of this program was created, and the results were evaluated using 80 sets of answers. Quantitative tests were designed to test the tool's utility in the selected graphic topics. For the same topics, new exercises were designed into the teaching program. Six new exercises which improve students' knowledge of transformations used in computer graphics were created as part of the bachelor thesis. The main result is the preparation and implementation of testing the effectiveness of I3T in teaching. Quantitative tests have confirmed that I3T helps in teaching geometric transformations and is more effective than traditional teaching methods. The results of students who used I3T during the seminar were 9 percent better than those of students who attended traditionally taught seminar. These values can be seen from the measured values, where the average improvement of the I3T group was 2.77 out of 22 points, while the improvement of the whiteboard group was only 0.79 points.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [432]