ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Bachelor Theses - 12122
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Bachelor Theses - 12122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh chlazení frekvenčního měniče vozu Formula Student

Design of Formula Student Power Inverter Cooling

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jan Plesník
Supervisor
Teichman Jiří
Opponent
Čenský Tomáš
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav letadlové techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá určením tepelného výkonu spínacího modulu frekvenčního měniče vozu týmu eForce FEE Prague Formula a návrhu chladicího bloku vodního chlazení. Vytvořil jsem několik modelů, které jsem pomocí programu Ansys Fulent ověřil. Na základě výsledků simulací jsem vybral nejlepší geometrii chladiče pro bezpečný provoz měniče.
 
This bachelor's thesis deals with determination of heat generated by transistor modules insede the frequency inverter used in a car of team eForce FEE Prague Formula and with design of heatsink. I have created several heatsink designs which I compared in CFD software Ansys FLUENT. Based on the results I have chosen the best performing heatsink geometry for safe inverter operation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/113720
View/Open
POSUDEK (171.6Kb)
POSUDEK (282.2Kb)
PLNY_TEXT (22.81Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12122 [149]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV