Ocenění vlivu nového jaderného paliva na průběh těžké havárie: simulace JE Temelín kódem ASTEC
Impact of a New Fuel Assembly Design on the Course of a Severe Accident: Simulation of the Temelin NPP with ASTEC code
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Brhlík
Vedoucí práce
Nývlt Sebastian
Oponent práce
Kecek Adam
Studijní obor
Jaderné inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra jaderných reaktorůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce analyzuje vliv přechodu z paliva TVSA-T mod1 na palivo TVSA-T mod2 na průběh těžké havárie. To je provedeno na modelu temelínského jaderného reaktoru typu VVER-1000 s využitím integrálního kódu ASTEC. Práce zahrnuje informace o jaderné elektrárně Temelín včetně popisu jednotlivých okruhů a paliva, dále pak fenomenologii těžkých havárií, strukturu a vlastnosti výpočetního kódu ASTEC. V závěru práce je proveden výpočet hodnotící vliv obou paliv na průběh těžké havárie se ztrátou chladiva, zejména pak na klíčové okamžiky havarijní sekvence a na časový vývoj charakteristických veličin. The study scrutinizes the influence of transitioning from TVSA-T mod1 fuel to TVSA-T mod2 fuel on the progression of a severe nuclear accident. This is done on a model of Temelín nuclear reactor type VVER-1000 using the integral ASTEC code. The thesis includes information about Temelín nuclear power plant, including a description of individual circuits and fuels, as well as the phenomenology of severe accidents, the structure and characteristics of the ASTEC code. At the end of the thesis, a calculation is performed that evaluates the impact of both fuels on the progression of a loss of coolant accident, mainly on key moments of the severe accidents sequence and the time development of characteristic quantities.