Show simple item record

Implementation of the Metaverse in the practical teaching of the study program Informatics and cybernetics in healthcare



dc.contributor.advisorHána Karel
dc.contributor.authorJovan Gliguroski
dc.date.accessioned2023-11-06T08:58:44Z
dc.date.available2023-11-06T08:58:44Z
dc.date.issued2023-06-13
dc.identifierKOS-1198738262005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/112539
dc.description.abstractHlavním cílem celé práce bylo přiblížit čtenáři některé základní pojmy virtuální a rozšířené reality, kde mezi základní pojmy patří popis hardwarové a softwarové strany virtuální reality, přiblížení ovládání virtuální reality, možnosti využití ve výuce studijního programu IKZ nebo například správné zacházení s headsetem. Součástí práce jsou úlohy, které bylo nutné vytvořit a následně otestovat společně s dvěma studenty a jedním vyučujícím. Tyto úlohy byly vytvořeny speciálně pro headset virtuální reality Meta Quest 2. Úlohy střídají témata výuky, úpravu avatara v Metaverse ale také zábavu a vždy obsahují náležitý návod ke splnění dané úlohy. Diskuse na téma vlastního názoru na budoucnost virtuální a rozšířené reality, vzájemně s doporučením rozšíření bakalářské práce o další možné úlohy, práci zakončují.cze
dc.description.abstractThe main goal of the whole work was to introduce the reader to some basic concepts of virtual and augmented reality, where the basic concepts include a description of the hardware and software side of virtual reality, an introduction to the controls of virtual reality, the possibilities of using it to teach in the IKZ study program or, for example, the correct handling of the headset. The work includes tasks that had to be created and then tested together with two students and one teacher. These tasks were created specifically for the virtual reality headset Meta Quest 2. The tasks alternate between teaching topics, avatar editing in Metaverse but also fun and always include proper instructions to complete the task. A discussion on the topic of my own opinion on the future of virtual and augmented reality, mutually with a recommendation to extend the bachelor thesis with other possible tasks, finishes the thesis altogether.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectMetaversecze
dc.subjectvirtuální realitacze
dc.subjectrozšířená realitacze
dc.subjectúlohycze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectMetaverseeng
dc.subjectvirtual realityeng
dc.subjectaugmented realityeng
dc.subjecttaskseng
dc.subjectteachingeng
dc.titleImplementace fenoménu Metaverse do praktické výuky studijního programu Informatika a kybernetika ve zdravotnictvícze
dc.titleImplementation of the Metaverse in the practical teaching of the study program Informatics and cybernetics in healthcareeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2023-06-13
dc.contributor.refereeKoza Zdeněk
theses.degree.disciplineInformační a komunikační technologiecze
theses.degree.grantorkatedra informačních a komunikačních technologií v lékařstvícze
theses.degree.programmeInformatika a kybernetika ve zdravotnictvícze


Files in this item




This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record