Implementace fenoménu Metaverse do praktické výuky studijního programu Informatika a kybernetika ve zdravotnictví
Implementation of the Metaverse in the practical teaching of the study program Informatics and cybernetics in healthcare
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jovan Gliguroski
Vedoucí práce
Hána Karel
Oponent práce
Koza Zdeněk
Studijní obor
Informační a komunikační technologieStudijní program
Informatika a kybernetika ve zdravotnictvíInstituce přidělující hodnost
katedra informačních a komunikačních technologií v lékařstvíObhájeno
2023-06-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem celé práce bylo přiblížit čtenáři některé základní pojmy virtuální a rozšířené reality, kde mezi základní pojmy patří popis hardwarové a softwarové strany virtuální reality, přiblížení ovládání virtuální reality, možnosti využití ve výuce studijního programu IKZ nebo například správné zacházení s headsetem. Součástí práce jsou úlohy, které bylo nutné vytvořit a následně otestovat společně s dvěma studenty a jedním vyučujícím. Tyto úlohy byly vytvořeny speciálně pro headset virtuální reality Meta Quest 2. Úlohy střídají témata výuky, úpravu avatara v Metaverse ale také zábavu a vždy obsahují náležitý návod ke splnění dané úlohy. Diskuse na téma vlastního názoru na budoucnost virtuální a rozšířené reality, vzájemně s doporučením rozšíření bakalářské práce o další možné úlohy, práci zakončují. The main goal of the whole work was to introduce the reader to some basic concepts of virtual and augmented reality, where the basic concepts include a description of the hardware and software side of virtual reality, an introduction to the controls of virtual reality, the possibilities of using it to teach in the IKZ study program or, for example, the correct handling of the headset. The work includes tasks that had to be created and then tested together with two students and one teacher. These tasks were created specifically for the virtual reality headset Meta Quest 2. The tasks alternate between teaching topics, avatar editing in Metaverse but also fun and always include proper instructions to complete the task. A discussion on the topic of my own opinion on the future of virtual and augmented reality, mutually with a recommendation to extend the bachelor thesis with other possible tasks, finishes the thesis altogether.