Metodika integrace a dezintegrace prvků topologického popisu železniční infrastruktury
Metodology of Integration and Disintegration of Railway Infrastructure Topological Description Elements
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Adam Hlubuček
Vedoucí práce
Leso Martin
Oponent práce
Futera Miloš
Studijní obor
Inženýrská informatika v dopravě a spojíchStudijní program
Inženýrská informatikaInstituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematikyObhájeno
2023-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Různé drážní aplikace a metody popisu železniční infrastruktury využívají pro vyjádření topologie železniční sítě různých rozlišovacích úrovní. V současné době, zejména z důvodu nároků rozvíjejícífch se inteligentních dopravních systémů na železnici, vzrůstá potřeba data integrovat. Tato situace je způsobena tím, že data popisující železniční infrastrukturu často pocházejí z různých zdrojů, zejména z účelově orientovaných databází jednotlivých služebních odvětví. Jednou z překážek v integraci dat je právě rozdílnost jednotlivých rozlišovacích úrovní. Cílem této práce je navrhnout metodiku, která umožní zajistit převod dat mezi referenční rozlišovací úrovní a odvozenými rozlišovacími úrovněmi. Jsou navrženy dva typy algoritmů, které s využitím definovaných operací umožňují realizovat transformační proces. Tyto algoritmy mohou být aplikovanány na systém topologického popisu železniční infrastruktury, o němž je v této práce rozsáhle pojednáno jak na obecné úrovni, tak s využitím prostředků Víceúčelového modelu železniční infrastruktury navrženého autorem práce na základě principů mezinárodního doporučení UIC RailTopoModel. Various railway applications and methodologies designed for description of railway infrastructure use different levels of detail to express topology of railway network. Currently, especially caused by the requirements of the emerging railway related intelligent transport systems, needs of data integration are arising. This situation is caused by the fact that the data describing the railway infrastructure often comes from different sources, especially from purpose-oriented databases of individual professional sectors. One of the obstacles in the integration of data is the difference between the individual levels of detail. The aim of the thesis is to propose a methodology, which enable to carry out a data transfer between the reference level of detail and derived levels of detail. Two types of algorithms to ensure integration and disintegration process are designed. These algorithms can be applied to the topological railway infrastructure description system, which is extensively discussed in this thesis both at a general level and with the use of the resources of the Multipurpose railway infrastructure model designed by the author of the thesis based on the principles of the international UIC recommendation RailTopoModel.