Zobrazit minimální záznam

Metodology of Integration and Disintegration of Railway Infrastructure Topological Description Elements



dc.contributor.advisorLeso Martin
dc.contributor.authorAdam Hlubuček
dc.date.accessioned2023-07-04T11:19:10Z
dc.date.available2023-07-04T11:19:10Z
dc.date.issued2023-06-23
dc.identifierKOS-691746796805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/110776
dc.description.abstractRůzné drážní aplikace a metody popisu železniční infrastruktury využívají pro vyjádření topologie železniční sítě různých rozlišovacích úrovní. V současné době, zejména z důvodu nároků rozvíjejícífch se inteligentních dopravních systémů na železnici, vzrůstá potřeba data integrovat. Tato situace je způsobena tím, že data popisující železniční infrastrukturu často pocházejí z různých zdrojů, zejména z účelově orientovaných databází jednotlivých služebních odvětví. Jednou z překážek v integraci dat je právě rozdílnost jednotlivých rozlišovacích úrovní. Cílem této práce je navrhnout metodiku, která umožní zajistit převod dat mezi referenční rozlišovací úrovní a odvozenými rozlišovacími úrovněmi. Jsou navrženy dva typy algoritmů, které s využitím definovaných operací umožňují realizovat transformační proces. Tyto algoritmy mohou být aplikovanány na systém topologického popisu železniční infrastruktury, o němž je v této práce rozsáhle pojednáno jak na obecné úrovni, tak s využitím prostředků Víceúčelového modelu železniční infrastruktury navrženého autorem práce na základě principů mezinárodního doporučení UIC RailTopoModel.cze
dc.description.abstractVarious railway applications and methodologies designed for description of railway infrastructure use different levels of detail to express topology of railway network. Currently, especially caused by the requirements of the emerging railway related intelligent transport systems, needs of data integration are arising. This situation is caused by the fact that the data describing the railway infrastructure often comes from different sources, especially from purpose-oriented databases of individual professional sectors. One of the obstacles in the integration of data is the difference between the individual levels of detail. The aim of the thesis is to propose a methodology, which enable to carry out a data transfer between the reference level of detail and derived levels of detail. Two types of algorithms to ensure integration and disintegration process are designed. These algorithms can be applied to the topological railway infrastructure description system, which is extensively discussed in this thesis both at a general level and with the use of the resources of the Multipurpose railway infrastructure model designed by the author of the thesis based on the principles of the international UIC recommendation RailTopoModel.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŽelezniční infrastrukturacze
dc.subjecttopologický popiscze
dc.subjectrozlišovací úroveňcze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectdezintegracecze
dc.subjectRailway infrastructureeng
dc.subjecttopological descriptioneng
dc.subjectlevel of detaileng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectdisintegrationeng
dc.titleMetodika integrace a dezintegrace prvků topologického popisu železniční infrastrukturycze
dc.titleMetodology of Integration and Disintegration of Railway Infrastructure Topological Description Elementseng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.date.accepted2023-06-28
dc.contributor.refereeFutera Miloš
theses.degree.disciplineInženýrská informatika v dopravě a spojíchcze
theses.degree.grantorústav dopravní telematikycze
theses.degree.programmeInženýrská informatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam