ZŠ Keplerova na Pohořelci
Keplerova Elementary School, Prague 6
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matěj Brázda
Vedoucí práce
Chalupa Marek
Oponent práce
Holubec Antonín
Studijní obor
ArchitekturaStudijní program
Architektura a urbanismusInstituce přidělující hodnost
ústav navrhování IIIObhájeno
2023-06-22Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Čteme-li pohořelecké náměstí jako noty, lze si povšimnout, že v jeho rytmu nalezneme chybu. Jako bychom čekali na slavné vyvrcholení Beethovenovy Deváté, ale místo toho slyšíme jen závěrečné tleskání a ovace. Prázdné místo tu vzniká vlivem nedbalých činů a zásahů. Znovuuzavření taktu pohořeleckého milieu je tedy důležitým, byť precizním krokem. Zásadní procedúrou je návrh základní školy, která zároveň doplní dvojici budov gymnázia Jana Keplerova. Obyčejná škola je postavena v návrhu tří článků, které jsou odrazem složitého kontextu zástavby. Vzniknutá zákoutí jsou využívána nejen dětmi navštěvující školu, ale i běžnými kolemjdoucími . If we read Pohořelec Square like musical notes, we can notice that there is an error in its rhythm. It's as if we were waiting for the glorious climax of Beethoven's Ninth Symphony, but instead, we only hear the final applause and ovation. The empty space here arises from careless acts and interventions. The reestablishment of the rhythm of the Pohořelec milieu is, therefore, an important, albeit precise, step. The fundamental procedure is the design of an elementary school that will also complement the pair of Jan Kepler Gymnasium buildings. The ordinary school is designed in three sections, which reflect the complex context of the development. The resulting corners are used not only by the children attending the school but also by passers-by.
Kolekce
- Bakalářské práce - 15129 [240]