ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktivní Instalace s Podmořskými Flokujícími Zvířaty pro Děti

Interactive Installation with Underwater Flocking Animals for Children

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Filip Ježowicz
Supervisor
Žákovská Uršula
Opponent
Radakulan Vojtěch
Field of study
Počítačové hry a grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Hlavním cílem této práce je seznámit se s fenoménem flokování zvířat v přírodě a vytvoření interaktivní podvodní simulace pro děti za pomocí Datově orientované technologie (Dots) dostupné v herním enginu Unity. Dostupná řešení pro flokování zvířat, která jsou k dostání na Unity asset storu a Unreal Marketplace jsou taktéž prozkoumána. Upravená verze Reynoldsova Boids algoritmu je použita pro potřeby simulace a porovnání mezi řešením využívajícím objektově orientované programování (OOP) a Entity Component System (ECS) alternativu, která značně zvyšuje výkon simulace, je taktéž součástí této práce. Za účelem interakce byla použita Interaktivní stěna vyvíjena na Českém Vysokém Učení Technickém v Praze. Simulace byla otestavána na skupině, která se skládala z dětí i dospělých. Na základě porovnání flokovacího algoritmu za použití technologie ECS s OOP přistupem jsem došel k závěru, že použitím ECS přistupu lze dosáhnout značného zvýšení ve výkonu a zároveň ECS alternativa otevírá nové možnosti pro simulace v reálném čase.
 
The main purpose of this work is to get acquainted with the phenomenon of animal flocking observed in nature and the creation of an interactive underwater simulation for children using Unity’s Data-Oriented Technology Stack (Dots) with Entity Component System (ECS). Available solutions for animal flocking that can be found on the Unity asset store and Unreal Market are examined as well. A modified version of Reynold’s Boids algorithm is used for the purposes of the simulation and a comparison between the Object Oriented Programming (OOP) approach and implementation that leverages performance using the ECS is provided. For the purposes of the interaction, an Interactive wall with motion-capture functionalities developed at Czech Technical University in Prague was used. The simulation was tested with a group that consisted of both children and adults. It was concluded that the performance gained by the usage of the ECS approach instead of a classic OOP approach is significant and opens new possibilities in real-time simulation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/108795
View/Open
PRILOHA (17.38Mb)
PRILOHA (3.580Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (27.62Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (122.1Kb)
POSUDEK (212.0Kb)
POSUDEK (210.5Kb)
PLNY_TEXT (1.302Mb)
PRILOHA (50Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [458]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV