Optimální trasování a parametry železniční dopravní cesty
Optimal parameters and routing of the railways transport path
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
David Vodák
Vedoucí práce
Týfa Lukáš
Oponent práce
Nagy Ivan
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních systémůObhájeno
2023-05-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Nastavení parametrů stavební úpravy železniční trati je velmi složitý a komplexní proces neboť v jeho průběhu je zpravidla nutné utřídit a prioritizovat velké množství variant a podvariant. Tyto jsou následně ohodnoceny na základě přepravní prognózy a hodnocení ekonomické efektivity a vzávěru celého procesu je vybrána vítězná varianta. Celý proces je velkou měrou ovlivněn budoucím využitím stavebně upravené infrastruktury cestujícími, které je predikováno zmíněnou přepravní prognózou. Tato práce si klade za cíl revizi stávajícího přístupu k nastavování parametrů železničních infrastrukturních staveb s důrazem na vztah mezi úpravou a budoucím využitím tratě cestujícími. Setting the parameters of the reconstruction of a railway line is a very complicated process, as during it is usually necessary to sort and prioritize a large number of variants and sub-variants, which are subsequently evaluated on the basis of the transport demand forecast and economic efficiency assessment. At the end of the whole process the winning variant is selected. The entire process is largely influenced by the future us of the reconstructed infrastructure by passengers, which is predicted by the aforementioned transport demand forecast. This work aims to revise the current approach to setting the parameters of railway infrastructure reconstructions with an emphasis on the relationship between the reconstruction and the future use of the railway line by passengers.