EKOLOGICKÝ POHYB
ECOLOGICAL MOVEMENT
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Fedor Yurchenko
Vedoucí práce
Rehwaldt Till
Oponent práce
Pfann David
Studijní obor
ArchitekturaStudijní program
Architektura a urbanismusInstituce přidělující hodnost
ústav krajinářské architekturyObhájeno
2023-02-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce je řešení území městské části Praha 11. Tématem práce je rozvoj cyklistické dopravy a zatraktivnění současného systemu cyklesticke infrastruktury a propojeni duležitych veřejnýh a poloveřejných funkčnicj ploch jako Parky, Spotroviště, administrativa nebo obchody. Navržené parkové úpravy jsou v návaznosti na historické stopy území. V dnešní době, automobilová doprava nejvíce populárni a jedna z nejnaročnějšich na prostor, ale rozhodně neefektivně. Současné urbanistické teorie vedou ke snížení vzdálenosti mezi cílem. Lepši alternativy auto jsou MHD, ppěší a cyklistická doprava. Návrhem nové infrastruktury lze zvýšit atraktivnost cyklodopravy a zvýšit její popularitu. Řešený pozemek patří městu, a veden jako Městská zeleň, parky a zeleň, obecné smíšené, co vede k různím přístupem k návrhu městského prostoru. V rámci diplomové práce se klade důraz na řešení cyklistické dopravy, parkovaní a spojky. Další důraz je kladen na propojení jednotlivé cyklo infrastruktury s různými funkcemi jako jsou Kavárny, obchody nebo servisní centra. Cílem diplomové práce je vytvoření kvalitního části města, příjemného a atraktivního prostředí, které implementuje nové prvky cyklistické infrastruktury infrastruktury The subject of the thesis is the solution to the area of the Prague 11 district. The theme of the thesis is the development of bicycle transport and making the current bicykal system which will connect all important places of district such as squares, exhibition spaces, playgrounds, front gardens, and recreational areas. Proposed park improvements are in keeping with the historic footprint of the area. Nowadays, automobile traffic is the most popular and one of the most space-intensive, but certainly inefficient. Current urban design theories lead to a reduction in the spacing between destinations. The better alternatives to the car are public transport, pedestrian and bicycle transport. Designing new infrastructure can increase the attractiveness of cycling and increase its popularity. The land in question belongs to the city and is managed as Urban Green Space, Parks and Green Space, and General Mixed Use, leading to different approaches to the design of urban space. Within the thesis, the emphasis is on the solution of cycling, parking, and connectors. Further emphasis is placed on the connection of individual cycling infrastructure with different functions such as Cafés, shops, or service Sentra. The aim of the thesis is to create a quality part of the city, a pleasant and attractive environment that implements new elements of cycling infrastructure