Zobrazit minimální záznam

Technology of Sensor Networks and Actuators Used to Minimize Risks of Driving Car on Roads



dc.contributor.advisorVotruba Zdeněk
dc.contributor.authorJaromír Tobiška
dc.date.accessioned2022-08-10T14:19:16Z
dc.date.available2022-08-10T14:19:16Z
dc.date.issued2020-09-17
dc.identifierKOS-599601689505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103314
dc.description.abstractCílem práce je nalezení kombinace senzorů a akčních členů v systémovém řešení osobního automobilu v 2. stupni autonomního řízení a jejich využití pro minimalizaci rizik v několika aplikačních rovinách. Úvodem se práce zabývá rešerší současných možností použití senzorů a akčních členů v osobních automobilech - tzv. jízdních asistenčních systémů, analýzou trendů ve využití těchto systémů pro inteligentní dopravní systém (ITS). V další části disertační práce předkládá původní experimentální návrh modifikace senzorických sítí a akčních členů pro zvýšení bezpečnosti dopravy. Z provedených experimentů vyplývají tyto hlavní závěry:Práce ukazuje směr, jakým lze zpřesnit analýzu rizikových míst na pozemních komunikacích o doplnění záznamů z dopravních konfliktů, a tím zefektivnit zacílení nápravných opatření k vytvoření bezpečného dopravního systému na pozemních komunikacích dle programu národní strategie bezpečnosti silničního provozu. Dále práce představuje možnosti využití expertního pracoviště, jízdního simulátoru ČVUT, pro analýzu vlivu míry stresu na reakci řidiče v dopravních konfliktech, pro trénink řidičů ve zvládání konfliktních situací a jako testovací a validační pracoviště HMI prvků osobních vozidel a bezpečnostních asistenčních systémů.cze
dc.description.abstractThe aim of this work is to find a combination of sensors and actuators in a system solution of a passenger car in the 2nd stage of autonomous control and their use to minimize risks in several application levels. At the beginning, the thesis deals with the research of the current possibilities of using sensors and actuators in paseenger cars - so called driving assistance systems, analysis of trends in the use of these systems for intelligent transport system (ITS). In the next part of the dissertation the original experimental proposal of modification of sensory networks and actuators to increase traffic safety is presented. The main conlusions of the experiments are as follows: The work shows the direction in which the analysis of risk points on roads can be refined by supplementing the records of traffic conflicts and thus streamlining the targeting of remedial measures to create a safe road transport system according to the National Road Safety Strategy. Further, the thesis presents the possibilities of using an expert workplace, CTU driving simulator, for analyzing the influence of stress levels on the drivers reaction in traffic conflicts, for driver training in coping with conflict situations and as testing and validation workplace of personal vehicle HMI and safety assistance systems.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSenzorická síťcze
dc.subjectakční člencze
dc.subjectADAScze
dc.subjectITScze
dc.subjectFMEAcze
dc.subjectCIIRCcze
dc.subjectjízdní simulátorcze
dc.subjectnehodacze
dc.subjectdopravní konfliktcze
dc.subjectbezpečnost silničního provozucze
dc.subjectpozemní komunikacecze
dc.subjecttepová frekvencecze
dc.subjectSensory networkeng
dc.subjectactuatoreng
dc.subjectADASeng
dc.subjectITSeng
dc.subjectFMEAeng
dc.subjectCIIRCeng
dc.subjectdriving simulatoreng
dc.subjectaccidenteng
dc.subjecttraffic conflicteng
dc.subjectroad safetyeng
dc.subjectheart rateeng
dc.titleTechnologie senzorických sítí a akčních členů užitá k minimalizaci rizik jízdy automobilů na pozemních komunikacíchcze
dc.titleTechnology of Sensor Networks and Actuators Used to Minimize Risks of Driving Car on Roadseng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeMachan Jaroslav
theses.degree.disciplineInženýrská informatika v dopravě a spojíchcze
theses.degree.grantorústav dopravní telematikycze
theses.degree.programmeInženýrská informatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam