2D kreslení na papír ve virtuální realitě
2D painting in VR
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Matyáš Kovaľ
Supervisor
Sedláček David
Opponent
Žára Jiří
Field of study
Počítačové hry a grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a prototypovat interakční techniky, které by připomínaly tvorbu domů Langweilova modelu Prahy a následně je zakomponovat do již existujícího virtuálního zážitku jménem \uv{Tvorba Langweilova modelu Prahy}. Práce je rozdělena do kapitol. V Úvodu je výčet požadavků práce a několik základních pojmů, potřebných v kontextu této práce. Následuje kapitola Průzkum, kde dojde k prozkoumání možností implementace požadavků. V kapitole Návrh, dojde k analýze těchto možností a návrhu jejich implementace, která je popsána v kapitole Implementace. Kapitola Testování popisuje procesy testování implementace, které byly využity a jejich výsledky. Finální kapitolou je Závěr, kde jsou sepsány závěry vyplývající z testování a ohodnocení práce autorem. Výsledkem práce je ucelený virtuální zážitek, který uživateli poskytne možnost vyzkoušet si ve virtuální realitě za pomoci výše zmíněných interakčních technik tvorbu kusu Langweilova modelu Prahy v ateliéru na půdě Klementina. The goal of this bachelors work is the design and prototyping of interaction techniques, that would closely resemble the creation of houses for the Langweil's model of Prague and their implementation into an already existing virtual experience called 'VR experience: „Langweil Model of Prague Creation“'. The work is divided into chapters. The Introduction contains a list of the requirements for this work and a few basic terms, needed in context of this work. Following is the Research chapter, which is dedicated to the research of options for the implementation of the requirements. In the Design chapter, I will analyse these options and design their implementation, which is described in the Implementation chapter. The Testing chapter describes the processes of testing the implementation and their results. The Final chapter is the Conclusion, which contains the conclusions made from the testing results and the evaluation of the work by the author. The result of this work is a complete virtual experience, that allows the user to try and utilise the above mentioned techniques to create a part of Langweil's model of Prague in virtual reality in an atelier in the attic of Klementinum.
View/ Open
Collections
- Bakalářské práce - 13139 [385]