Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorProcházka J.
dc.contributor.authorProcházková D.
dc.date.accessioned2022-05-11T07:11:58Z
dc.date.available2022-05-11T07:11:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifierV3S-357972
dc.identifier.citationPROCHÁZKA, J. and D. PROCHÁZKOVÁ. Řízení rizik systémů pro řízení dopravy. Praha: Czech Technical University in Prague, 2022. ISBN 978-80-01-06995-0. DOI 10.14311/BK.9788001069950.
dc.identifier.isbn978-80-01-06995-0 (online)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/100674
dc.description.abstractDopravní systémy patří do kritické infrastruktury. Jsou složité a jejich struktura má povahu socio-kyber-fyzickou (technickou). Při jejich řízení se ve značné míře dnes využívají poloautomatické a automatické systémy řízení. Kvalita řízení závisí jak na hardware, tak software systémů řízení. Velkou roli hraje propojení informačních sys-témů a systémů, které provádí konkrétní úkony, tj. systém označovaný IC (infor-mation and control). Bezpečný provoz dopravních systémů zajistí jen bezpečný pro-voz IC systému za předpokladu adekvátního technického stavu dopravních sub-systémů, tj. za garance jejich udržitelného stavu a rozvoje. Při automatizaci systé-mů řízení pro jejich bezpečnost je třeba řešit nejen projevy a ochranu faktorů tech-nických, životního prostředí a souvisejících s lidmi, ale i kybernetických, a případně i dalších. Práce „Řízení rizik systémů pro řízení dopravy“ se soustřeďuje na poznání a pocho-pení selhání dopravních systémů kvůli kybernetickým faktorům a jejich kombinaci s ostatními faktory, protože příčinami havárií a selhání jsou v mnoha případech prá-vě kombinace faktorů. Na základě současného poznání určuje nástroj pro posouzení rizik, jejichž zdroje odpovídají reálnému světu (All-Hazard-Approach), tj. propojeným otevřeným systémům. Jelikož drážní doprava je vysoce důležitou součástí dopravní infrastruktury a její za-bezpečení patří dnes mezi priority v Evropě, a také v České republice, jsou uvedeny konkrétní výsledky právě pro ni.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherCzech Technical University in Prague
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (CC BY-NC-SA) 2.5
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/
dc.subjectTransport infrastructureeng
dc.subjectautomationeng
dc.subjectinformation and control systemseng
dc.subjectsources of riskeng
dc.subjectsafetyeng
dc.subjectsecurityeng
dc.subjectsecurity of trains operationeng
dc.titleŘízení rizik systémů pro řízení dopravycze
dc.title.alternativeRisk management of traffic management systemseng
dc.typeknihacze
dc.typebookeng
dc.identifier.doi10.14311/BK.9788001069950
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedTransport systems belong to critical infrastructure. They are complex and their struc-ture has the nature of socio-cyber-physical (technical). Semi-automatic and automat-ic control systems are used to a large extent. The quality of management depends on both, the hardware and the software of management systems. A major role is played by the interconnection of information systems and systems that carry out specific tasks, i.e. the interconnection of information systems and systems that carry out specific tasks, i.e. the system denoted as information and control system (IC). The safe operation of transport systems will only ensure the safe operation of the IC system under the assumption of adequate technical condition of transport sub-systems, i.e. at a guarantee of their sustainable condition and development. When automating the control systems for their safety, it is necessary to address not only the manifestations and protection of technical, environmental and human factors, but also cybernetic ones, and possibly others. The work “Risk management of traffic management systems” focuses on cognition and understanding the failures of transport systems due to cyber factors and com-bining them with other factors, since causes of accidents and failures in many cases are precisely combinations of factors. Based on current knowledge, it determines a risk assessment tools, the sources of which correspond to the real world (All-Hazard-Approach), i.e. interconnected open systems. Since rail transport is a highly important part of transport infrastructure and its securi-ty is now one of the priorities in Europe and also in the Czech Republic, specific re-sults are presented precisely for it.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (CC BY-NC-SA) 2.5
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (CC BY-NC-SA) 2.5