Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorDistler P.
dc.contributor.authorTeplá M.
dc.contributor.authorŠmejkal P.
dc.contributor.authorTeplý P.
dc.date.accessioned2021-12-19T00:41:32Z
dc.date.available2021-12-19T00:41:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifierV3S-352169
dc.identifier.citationDISTLER, P., et al. Radiační havárie a možnosti jejího pojetí ve výuce chemie s důrazem na environmentální a mediální výchovu. Chemické listy. 2021, 115(10), 534-537. ISSN 0009-2770.
dc.identifier.issn0009-2770 (print)
dc.identifier.issn1213-7103 (online)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/98814
dc.description.abstractJaderná energetika se v současné době významně podílí na produkci elektrické energie v ČR a podle dlouhodobé energetické koncepce bude její role v budoucnu ještě výraznější. Následkem několika radiačních havárií (Černobyl, Fukušima) panuje ve společnosti mnoho miskoncepcí ohledně jaderné energie a její bezpečnosti. Proto byla připravena a ve výuce ověřena aktivita, která má za úkol žáky seznámit s tématem radiační havárie s využitím článků a rozhovoru. Téma je pojato mezipředmětově včetně integrace průřezových témat mediální a environmentální výchovy.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherČeská společnost chemická
dc.relation.ispartofChemické listy
dc.titleRadiační havárie a možnosti jejího pojetí ve výuce chemie s důrazem na environmentální a mediální výchovucze
dc.title.alternativeRadiation Accident and Possibilities of its Conception in Teaching Chemistry with Emphasis on the Environmental and Media Educationeng
dc.typečlánek v časopisecze
dc.typejournal articleeng
dc.rights.accessopenAccess
dc.identifier.wos000708686300007
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedAt present, nuclear energy significantly contributes to the production of electricity in the Czech Republic and, according to the long-term energy concept, its role will be even more significant in the future. As a result of the radiation accidents (Chernobyl, Fukushima), many misconceptions exist among the public. Therefore, a teaching activity, aimed to introduce the topic of radiation accidents using articles and interviews, was prepared and verified in the classes. The topic is conceived as interdisciplinary, including the integration of cross-sectional topics of the media education and the environmental education.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam