DISTLER, P., et al. Radiační havárie a možnosti jejího pojetí ve výuce chemie s důrazem na environmentální a mediální výchovu. Chemické listy. 2021, 115(10), 534-537. ISSN 0009-2770.
Jaderná energetika se v současné době významně podílí na produkci elektrické energie v ČR a podle dlouhodobé energetické koncepce bude její role v budoucnu ještě výraznější. Následkem několika radiačních havárií (Černobyl, Fukušima) panuje ve společnosti mnoho miskoncepcí ohledně jaderné energie a její bezpečnosti. Proto byla připravena a ve výuce ověřena aktivita, která má za úkol žáky seznámit s tématem radiační havárie s využitím článků a rozhovoru. Téma je pojato mezipředmětově včetně integrace průřezových témat mediální a environmentální výchovy.
cze
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cze
dc.publisher
Česká společnost chemická
dc.relation.ispartof
Chemické listy
dc.title
Radiační havárie a možnosti jejího pojetí ve výuce chemie s důrazem na environmentální a mediální výchovu
cze
dc.title.alternative
Radiation Accident and Possibilities of its Conception in Teaching Chemistry with Emphasis on the Environmental and Media Education
At present, nuclear energy significantly contributes to
the production of electricity in the Czech Republic and,
according to the long-term energy concept, its role will be
even more significant in the future. As a result of the radiation accidents (Chernobyl, Fukushima), many misconceptions exist among the public. Therefore, a teaching activity, aimed to introduce the topic of radiation accidents using articles and interviews, was prepared and verified in
the classes. The topic is conceived as interdisciplinary,
including the integration of cross-sectional topics of the
media education and the environmental education.