Zobrazit minimální záznam

PRAGUE WETLANDS



dc.contributor.advisorRehwaldt Till
dc.contributor.authorPetr Stojaník
dc.date.accessioned2021-06-10T09:52:07Z
dc.date.available2021-06-10T09:52:07Z
dc.date.issued2021-06-04
dc.identifierKOS-1070642461105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/94862
dc.description.abstractTato práce poukazuje na možné řešení budoucích problémů se zadržováním dešťové vody či řešení lokálních nynějších problémů a snaží se hledat obecné řešení, které se může aplikovat na jakékoliv místo, jakékoliv město a v jakémkoliv prostředí. Ve své práci se zaměřuji na sbírání dešťové vody v okolí škol a školních zařízení. Školy jsou po městě rozmístěny celkem rovnoměrně, a proto je vhodné se na ně zaměřit, co by na základní matrix tvorby opatření plošného charakteru. Opatření u škol hraje důležitou roli také vzhledem k edukativnímu charakteru opatření, jelikož dětem pomáhá přirozeně pochopit nutnost šetření vodou a hospodaření s ní. Práce obsahuje 2 velké bloky. Analýzu a studii zaměřenou na vybranou občanskou vybavenost: školy. Jednotlivé analýzy vedly ke zjištění, na jaký typ prostorového a funkčního uspořádání města je nejvhodnější se zaměřit pro potřeby plošné aplikace sbírání dešťové vody. Blok studie obsahuje úvod do problematiky sbírání dešťové vody, popis současného stavu, světové reference vztažené k tomuto tématu a následně uvádí výčet jednotlivých nástrojů pro tyto potřeby s osvětlením jejich funkce. Následuje 15 jednotlivých malých studií škol s jejich přilehlým okolím, které jsou rozděleny do tří zón podle typu zástavby, na kterých je ozkoušena aplikace předem stanovených nástrojů. Vyhodnocení 15 škol v rámci malých studií ukazuje, že každá škola, nehledě na své umístění, má prostorové parametry pro zadržování dešťové vody. Občanská vybavenost škol je jednou z dobře rozprostřených sítí infrastruktury. Tato studie ukazuje, že se takto do města již vrostlá infrastruktura dá obohatit o nové funkce, které mohou napomoci vytvořit město více rezistentní vůči klimatickým změnám a napomoci lidem ve městech žít s vodou v souladu.cze
dc.description.abstractThis work points to a possible solution to future problems with rainwater retention or the solution of local current problems and seeks to find a general solution that can be applied to any place, any city and in any environment. In my work I focus on collecting rainwater around schools and school facilities. Schools are distributed quite evenly throughout the city, and therefore it is appropriate to focus on them, what would be the basic matrix of creating measures of a general nature. Measures in schools also play an important role due to the educational nature of the measure, as it helps children to naturally understand the need to save and manage water. The work contains 2 large blocks. Analysis and study focused on selected civic amenities: schools. The individual analyzes led to the determination of what type of spatial and functional arrangement of the city is most suitable to focus on for the needs of the area application of rainwater collection. The study block contains an introduction to the issue of rainwater harvesting, a description of the current state, world references related to this topic and then lists the various tools for these needs with clarification of their function. This follows with 15 individual small studies of schools with their adjacent surroundings, which are divided into three zones according to the type of development of the city, on which the application of predetermined tools is tested. The evaluation of 15 schools in small studies shows that each school, regardless of its location, has spatial parameters for rainwater retention. Civic amenities of schools are one of the well-distributed infrastructure networks. This study shows that the infrastructure already built into the city can be enriched with new features that can help make the city more resistant to climate change and help people in cities to live in harmony with water.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdešťová vodacze
dc.subjectškolycze
dc.subjectstudiecze
dc.subjectmanagement dešťové vodycze
dc.subjectsbírání dešťové vodycze
dc.subjectnástrojecze
dc.subjectrainwatereng
dc.subjectschoolseng
dc.subjectstudyeng
dc.subjectrainwater managementeng
dc.subjectrainwater harvestingeng
dc.subjecttoolseng
dc.titlePRAŽSKÉ MOKŘADYcze
dc.titlePRAGUE WETLANDSeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeŠpoula Štěpán
theses.degree.grantorústav zahradní a krajinné architekturycze
theses.degree.programmeKrajinářská architekturacze


Soubory tohoto záznamu











Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam