Zobrazit minimální záznam

Problematics of human-machine interface for vehicles with alternative propulsion systems



dc.contributor.advisorBouchner Petr
dc.contributor.authorDmitry Rozhdestvenskiy
dc.date.accessioned2021-04-19T15:19:09Z
dc.date.available2021-04-19T15:19:09Z
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifierKOS-513097847705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/94204
dc.description.abstractTato disertační práce se zabývá návrhem a ověřováním rozhraní vozidel s alternativními pohony, protože tato vozidla budou v příštích desetiletích tvořit v provozu většinu. Přitom se budou od současných lišitt nejen pohonným ústrojím, ale také jinou rolí individuálního vozidla v komplexních systémech typu smart cities. Práce navrhuje výzkumnou a vývojovou platformu pro ověření HMI vozidla pomocí detailní fyzikální simulace pohonného systému integrovaného do interaktivního vozidlového simulátoru. K tomu využit Function Mockup Interface (v překladu nejblíže "funkční model rozhraní"), včetně speciálních softwarových modulů pro sbírání ídat z eye trackeru a synchronizaci dalších měřících příštrojů. Tato platforma je validována na dvou experimentech, které detailně představují celý proces vývoje.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with the new emerging vehicles with the alternative propulsion system and new challenges related to their HMI. It provides the evidence that these vehicles will substitute the majority of conventional vehicles in upcoming decade and emphasize the need for proper HMI design specially oriented on these vehicles and special tools for their evaluation. Not only due to the technological differences but also because of fast development of Smart Cities concepts and shift in user mental models. It proposes a platform for evaluation of HMI through detailed physical simulation of powertrain architecture with integration to the interactive vehicle simulator through Function Mockup Interface, including special software modules for complex HMI simulation eye-tracker data acquisition and synchronization and measures of evaluation. This platform is further validated on two experiments where the whole development lifecycle was described in details.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectElektrická vozidlacze
dc.subjecthybridní vozidlacze
dc.subjectHMIcze
dc.subjectinteraktivní simulacecze
dc.subjectElectric vehicleseng
dc.subjectHybrid vehicleseng
dc.subjectHMIeng
dc.subjectInteractive vehicle simulatorseng
dc.titleProblematika inovativních uživatelských rozhraní pro vozidla s alternativními pohonycze
dc.titleProblematics of human-machine interface for vehicles with alternative propulsion systemseng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeVotruba Zdeněk
theses.degree.disciplineDopravní systémy a technikacze
theses.degree.grantorústav dopravních prostředkůcze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam