Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorBauer, Jan
dc.date.accessioned2020-12-18T09:29:50Z
dc.date.available2020-12-18T09:29:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/92319
dc.description.abstractThis habilitation thesis presents improvements in selected areas of induction motor drive application in railway traction vehicles. One of the most common induction motor control strategies in railway traction drives, is the Rotor Flux-Oriented Control. To reach high performance and high efficiency of the drive, precise knowledge of the induction motor equivalent circuit parameters is needed. Inaccurate knowledge of the induction motor equivalent circuit parameters leads to FOC detuning, which causes misalignment of the estimated flux position and, thus, inaccuracy of the whole control part. The problematics of induction motor drive parameter identification and accuracy of the induction motor model is one of the key points of the thesis. The other part of the thesis describes a slip controller's development for freight locomotive with the induction motor drive, that is based on adhesion-slip characteristic slope detection. The proposed slip controller is designed to cope with a nonlinearity of the adhesion-slip characteristic and noise that occurs in the system. Moreover, the proposed slip controller does not need to know the train velocity, the wheelset velocity is only required parameter. The slip controller is designed as modular, and it consists of the adhesion-slip characteristic slope detection part and a controller part with acceleration protection.en
dc.language.isoenen
dc.publisherCTU in Pragueen
dc.subjectInduction Motoren
dc.subjectAdhesion Characteritscen
dc.subjectField Oriented Controlen
dc.subjectSlipen
dc.subjectAsynchronní motorcze
dc.subjectvektorové řízenícze
dc.subjectadhezní charakteristikacze
dc.subjectskluzcze
dc.titleCONTROLLED INDUCTION MOTOR DRIVE IN RAILWAY TRACTIONcze
dc.typehabilitační prácecze
dc.typehabilitation thesis
dc.description.abstract-translatedTato habilitační práce prezentuje možnosti vylepšení ve vybraných oblastech použití asynchronního pohonu v trakčních vozidlech. Jednou z nejběžněji používaných řídicích strategií je řízení orientované na rotorový tok. Pro dosažení vysoké dynamiky a účinnosti pohonu je nutné přesně znát parametry náhradního schématu motoru. Jejich nepřesné určení vede k nepřesnému určení polohy prostorového vektoru toku, a tím nepřesnosti celého řízení. Problematika identifikace parametrů pohonu asynchronního motoru a přesnosti modelu je jedním z klíčových bodů práce. Druhá část práce popisuje vývoj regulátoru skluzu pro nákladní lokomotivu, založeného na detekci sklonu adhezní charakteristiky. Regulátor je navržen tak, aby respektoval nelinearitu adhezní charakteristiky a nepřesností měření. Regulátor navíc pracuje bez znalosti posuvné rychlost vlaku, využívá znalost rychlosti dvojkolí. Návrh regulátoru je proveden modulárně a skládá se z části pro detekci sklonu adhezní charakteristiky a části PI regulátoru s rozšířením o akcelerační ochranu.cze


Soubory tohoto záznamu



Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam