Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorHlavatý J.
dc.contributor.authorŠmilauer V.
dc.contributor.authorSlánský B.
dc.contributor.authorDvořák R.
dc.date.accessioned2020-02-11T15:04:49Z
dc.date.available2020-02-11T15:04:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifierV3S-333756
dc.identifier.citationHLAVATÝ, J., et al. Opatření k prodloužení životnosti cementobetonových krytů vozovek - část I. Silniční obzor. 2019, 80 164-168. ISSN 0322-7154.
dc.identifier.issn0322-7154 (print)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/86688
dc.description.abstractCementobetonové kryty (CBK) vozovek jsou spolehlivým technickým a historicky ověřeným řešením pro vysoce zatížené silnice a dálnice. Nejen odolnost proti tvorbě trvalých deformací (vyjetým kolejím), ale i životnost CBK a jejich údržba hraje klíčovou roli při posouzení ekonomické výhodnosti, plánování oprav, uzavírek, spotřeby a recyklace materiálů. Monitoring výskytu povrchových trhlin prováděný ŘSD ČR ukazuje na jejich rozvoj po 10-15 letech provozu a potřebu jejich minimalizace s cílem prodloužit trvanlivost vozovky. Klíčovou vlastností dlouho sloužících úseků CBK bez poruch se ukazuje použití pojiv s pomalým náběhem pevnosti, které umožňuje minimalizovat riziko vzniku mikrotrhlin již v počátečním stádiu. Článek je rozdělen do dvou částí, tato první část shrnuje závěry diagnostiky vozovek s CBK a analýzu příčin jejich nižší trvanlivosti. Druhá část bude zveřejněna v příštím čísle časopisu Silniční obzor.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherSilniční společnost
dc.relation.ispartofSilniční obzor
dc.subjectConcrete pavementseng
dc.subjectcrackseng
dc.subjectdiagnosticseng
dc.subjectcauses of crackseng
dc.titleOpatření k prodloužení životnosti cementobetonových krytů vozovek - část I.cze
dc.title.alternativeMeasures to extend the service life of cement-concrete pavements - part Ieng
dc.typečlánek v časopisecze
dc.typejournal articleeng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TE/TE01020168/CZ/Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)/CESTI
dc.rights.accessclosedAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedConcrete road pavements present reliable technical solution for high-traffic roads and highways proven historically. Not only resistance to permanent deformations, but also lifespan and maintenance play a key role in assessing economic benefits, planning repairs, closures, consumption and recycling of materials. Monitoring of surface cracks carried out by the Road and Motorway Directorate of the Czech Republic shows their development after 10-15 years of service and the need for mitigation in order to extend their service life. A key feature of the long-serving CBK sections is the use of slow-hardening binders to minimize the risk of microcracks at an early age. This first part of the article summarizes the findings of diagnostics and the analysis causes of lower durability. The second part will be published in the next issue.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam