HLAVATÝ, J., et al. Opatření k prodloužení životnosti cementobetonových krytů vozovek - část II. Silniční obzor. 2019, 80(7-8), 193-197. ISSN 0322-7154.
Na základě analýz popsaných v předešlém článku byl za podpory Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD ČR) realizován výzkumný projekt, jehož součástí byl i zkušební úsek vozovky s CBK na stavbě dálnice D1-0137 Přerov-Lipník nad Bečvou. Zde se poprvé v ČR na délce 7 km dálnice použila příměs vysokopecní strusky, zajišťující zpomalení hydratace, poskytující vyšší odolnost betonů proti vzniku raných mikrotrhlin a snižující maximální teploty betonu během tvrdnutí. V tomto článku jsou představeny výsledky základních laboratorních zkoušek, včetně hodnocení chování CBK z provedeného krátkodobého monitoringu, které potvrzují výhodnost tohoto řešení.
cze
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cze
dc.publisher
Silniční společnost
dc.relation.ispartof
Silniční obzor
dc.subject
Concrete pavements
eng
dc.subject
foreign experience
eng
dc.subject
cracks
eng
dc.subject
blast furnace slag
eng
dc.subject
highway D1
eng
dc.title
Opatření k prodloužení životnosti cementobetonových krytů vozovek - část II.
cze
dc.title.alternative
Measures to extend the service life of cement-concrete pavements - part II
eng
dc.type
článek v časopise
cze
dc.type
journal article
eng
dc.relation.projectid
info:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TH/TH03020404/CZ/Prodloužení životnosti cementobetonových krytů s využitím minerálních příměsí a směsných cementů/CEKRYT
dc.rights.access
closedAccess
dc.type.status
Peer-reviewed
dc.type.version
publishedVersion
dc.description.abstract-translated
Based on analyzes from the previous article, a research project was executed under the support of the Road and Motorway Directorate of the Czech Republic. It included concrete pavement test section on the construction of the D1-0137 motorway Přerov-Lipník nad Bečvou. Here, for the first time on the Czech highway, an admixture of blast furnace slag was used for 7 km length, guaranteeing slower hydration, providing higher resistance of the concrete to the formation of early microcracks and reducing the maximum concrete temperatures during hardening. Laboratory results and short-term monitoring proved benefits of adopted solution.