Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorHlavatý J.
dc.contributor.authorŠmilauer V.
dc.contributor.authorSlánský B.
dc.contributor.authorDvořák R.
dc.date.accessioned2020-02-11T15:04:04Z
dc.date.available2020-02-11T15:04:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifierV3S-333757
dc.identifier.citationHLAVATÝ, J., et al. Opatření k prodloužení životnosti cementobetonových krytů vozovek - část II. Silniční obzor. 2019, 80(7-8), 193-197. ISSN 0322-7154.
dc.identifier.issn0322-7154 (print)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/86687
dc.description.abstractNa základě analýz popsaných v předešlém článku byl za podpory Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD ČR) realizován výzkumný projekt, jehož součástí byl i zkušební úsek vozovky s CBK na stavbě dálnice D1-0137 Přerov-Lipník nad Bečvou. Zde se poprvé v ČR na délce 7 km dálnice použila příměs vysokopecní strusky, zajišťující zpomalení hydratace, poskytující vyšší odolnost betonů proti vzniku raných mikrotrhlin a snižující maximální teploty betonu během tvrdnutí. V tomto článku jsou představeny výsledky základních laboratorních zkoušek, včetně hodnocení chování CBK z provedeného krátkodobého monitoringu, které potvrzují výhodnost tohoto řešení.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherSilniční společnost
dc.relation.ispartofSilniční obzor
dc.subjectConcrete pavementseng
dc.subjectforeign experienceeng
dc.subjectcrackseng
dc.subjectblast furnace slageng
dc.subjecthighway D1eng
dc.titleOpatření k prodloužení životnosti cementobetonových krytů vozovek - část II.cze
dc.title.alternativeMeasures to extend the service life of cement-concrete pavements - part IIeng
dc.typečlánek v časopisecze
dc.typejournal articleeng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TH/TH03020404/CZ/Prodloužení životnosti cementobetonových krytů s využitím minerálních příměsí a směsných cementů/CEKRYT
dc.rights.accessclosedAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedBased on analyzes from the previous article, a research project was executed under the support of the Road and Motorway Directorate of the Czech Republic. It included concrete pavement test section on the construction of the D1-0137 motorway Přerov-Lipník nad Bečvou. Here, for the first time on the Czech highway, an admixture of blast furnace slag was used for 7 km length, guaranteeing slower hydration, providing higher resistance of the concrete to the formation of early microcracks and reducing the maximum concrete temperatures during hardening. Laboratory results and short-term monitoring proved benefits of adopted solution.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam