Průběžná identifikace parametrů modelů vzduchotechniky
Model Identification for Advanced Tunnel Ventilation Control
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Šulc Jan
Vedoucí práce
Ferkl Lukáš
Oponent práce
Vyhlídal Tomáš
Studijní obor
Řídicí technika a robotikaStudijní program
Elektrotechnika a informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Dizertační práce je zaměřena na vývoj, zpřesňování a využití matematických modelů proudění vzduchu v silničních tunelech, které mají komplexní strukturu (dlouhé tunely s výjezdovými a příjezdovými rampami a mnoha změnami geometrie tunelu) i komplexní systém větrání. Matematické modely jsou zjednodušené, jednodimenzionální a založeny na základních fyzikálních principech. Zjednodušení těchto modelů umožňuje jejich použití pro návrh systémů regulace. This doctoral thesis is focused on development, refinement and application of mathematical models of airflow dynamics in road tunnels having both a complex structure (long tunnels with entrance and exit ramps and many changes in tunnel geometry) and complex ventilation system. The mathematical models are simplified, one-dimensional and based on the first principle. These simplified models are suitable for control design.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Disertační práce - 13000 [697]