ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hierarchie obálek pro výkonné sledování paprsku

Bounding Volume Hierarchies for High-Performance Ray Tracing

Type of document
disertační práce
doctoral thesis
Author
Meister Daniel
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Polívka Milan
Field of study
Informatika a výpočetní technika
Study program
Elektrotechnika a informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Fotorealistická syntéza obrazu staví na algoritmu sledování paprsku, který řeší problém nalezení nejbližšího průsečíku mezi daným paprskem a geometrickými primitivy scény. Přestože je tento problém geometricky velmi jednoduchý, v praxi musíme nalézt miliony nejbližších průsečíků ve scénách obsahující až miliony geometrických primitiv. Abychom výpočet urychlili, uspořádáváme geometrická primitiva do různých akceleračních datových struktur. Tato práce se zabývá hierarchií obálek, jednou z nejpoužívanějších akceleračních datových struktur pro urychlení algoritmu sledování paprsku.
 
Photorealistic image synthesis relies heavily on the concept of ray tracing. The problem of ray tracing is to find the nearest intersection between a given ray and scene primitives. Although this problem is geometrically quite simple; in practice, it is necessary to test millions of rays against millions of scene primitives. To improve the efficiency of ray tracing, scene primitives are usually arranged into various acceleration data structures. This thesis focuses on the bounding volume hierarchy (BVH), which is one of the most popular acceleration data structures for ray tracing.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/78412
View/Open
PLNY_TEXT (9.946Mb)
Collections
  • Disertační práce - 13000 [571]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV