Jednou z možností jak obstát v konkurenčním prostředí je efektivněji komunikovat s cílovým zákazníkem. Rychlý rozvoj technologií nabízí stále lepší možnosti, jak zkoumat chování, vnímání a emoční zapojení zákazníků. Novým trendem je využívání biometrických metod v marketingovém testování a jednou z uváděných metod je pupilometrie. Do problematiky pupilárních měření jsou zapojeny obory psychologie, fyziologie, fyzika světla, teorie barev a další.
Práce se zabývá jak teoretickým rozborem pupilometrických měření, tak vyhodnocením realizovaných experimentů. Jsou analyzovány podmínky a úskalí, které mohou mít vliv na výsledky testování. Protože změnu velikosti pupily ovlivňuje mnoho faktorů, kde dominantní je sítnicové osvětlení, je velice složité identifikovat právě ten faktor, který by odpovídal emotivní složce. Provedené experimenty jsou statisticky vyhodnoceny a interpretovány ve smyslu zadání práce. Práce představuje ověření a vyhodnocení stávajících možností využití této metody.
cze
dc.language.iso
čeština
cze
dc.subject
pupilometrie
cze
dc.subject
pupilární reflex
cze
dc.subject
sítnicové osvětlení
cze
dc.subject
zornice
cze
dc.subject
emoce
cze
dc.subject
postoj
cze
dc.subject
marketingový výzkum
cze
dc.subject
reklama
cze
dc.subject
pretest
cze
dc.subject
pupillometry
en
dc.subject
pupillary reflex
en
dc.subject
retinal illumination
en
dc.subject
marketing research
en
dc.subject
advertising
en
dc.subject
attitude
en
dc.title
Analýza využití vybrané metody v testování marketingové komunikace
cze
dc.type
disertační práce
cze
dc.description.department
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
theses.degree.discipline
Řízení a ekonomika podniku
theses.degree.grantor
České vysoké učení technické v Praze. Fakulta elektrotechnická. Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd