• Adversarialní strojové učení pro detekci škodlivého chování v síťové bezpečnosti 

      Autor: Michal Najman; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Bím Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-18)
      Adversarialní strojové učení má v principu dva cíle: navrhnout útočníka, který je schopen obejít detektor; a detektor, který úspěšně detekuje dané útočníky. Tyto protichůdné motivy jsou v této práci modelovány pomocí teorie ...
    • Efektivita variant algoritmu minimalizace fiktivní lítosti v různých doménách 

      Autor: Jan Rudolf; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Čermák Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-19)
      Algoritmy, které jsou kompetitivně schopné hrát proti lidem populární hry, byly v pozornosti výzkumu v oboru umělé inteligence od počátku. Jako reprezentant her s neúplnou informací byl i dvouhráčový poker. Výzkum algoritmů ...
    • Explorační strategie pro posilované učení s aproximací funkcí 

      Autor: Moravová Alena; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Kadlec Rudolf
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-01-09)
      Tématem této diplomové práce jsou explorační strategie ve vysokodimenzionálních problémech posilovaného učení. Tři současné explorační strategie byly evaluovány na dvou doménách - na klasifikaci s drahými proměnnými a na ...
    • Herne teoretická optimalizace detekce škodlivého chování 

      Autor: Samusevich Raman; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Grill Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-30)
      Klasifikátory založené na strojovém učení se používají v takových bezpečnostních aplikacích jako detekce podvodného chování nebo detekce narušení bezpečnosti počítačových ve snaze předejít detekci. Avšak klasické metody ...
    • Hluboké posilované učení ve složitých strukturovaných prostředích 

      Autor: Volný Adam; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Drchal Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-07)
      Vytváření obecných agentů schopných naučit se užitečné rozhodovací strategie v prostředích reálného světa je obtížný úkol. Posilované učení je oblast, která se snaží tento problém vyřešit. Poskytuje obecný, rigorózně ...
    • Hraní obecných her s neúplnou informací 

      Autor: Motal Tomáš; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Hric Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)
    • Hráč pro hru AI Challenge - Ants 

      Autor: Fifik Stanislav; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Sýkora Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)
    • Interaktivní hledání nejbližších sousedů ve vysocedimenzionálních datech 

      Autor: Prokop Černý; Vedoucí práce: Blaauwbroek Lasse; Oponent práce: Lisý Viliam
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      Vyhledávání nejbližších sousedů je důležitý problém v mnoha oblastech. V této práci se zaobíráme tímto problémem pro vysocedimenzionální data v interaktivním prostředí, s častým přidáváním a odebíráním z korpusu známých ...
    • Kategorizace uživatelů na základě historie stahovaných webových dokumentů 

      Autor: Jenčík Dušan; Vedoucí práce: Šedivý Jan; Oponent práce: Lisý Viliam
      Cílem této práce je nalezení metod a postupů vedoucích ke kategorizaci uživatelů dle historie jejich záznamů z procházení internetu. Práce využívá analytické a statistické metody, kterými se snaží nalézt kategorie webových ...
    • Konvergence UCT ve hrách s nedokonalou informací 

      Autor: Briedoň Marián; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Komenda Antonín
      Táto práca sa zaoberá algoritmom the Upper confidence Tree, v skratke UCT, ktorý patrí do velkej rodiny the Monte Carlo Tree Search algoritmov. Zamerali sme sa na zero-sum hry pre dvoch hrácov. Pozorovali sme vlastnosti ...
    • Limitations of Reinforcement Learning Algorithms in Imperfect Information Games 

      Autor: Jakub Koubele; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Gavenčiak Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-22)
      Tato práce zkoumá vlastnosti algoritmů posilovaného učení aplikovaných ve hrách s neúplnou informací. Hry s neúplnou informací jsou složitější než ostatní prostředí v nichž jsou algoritmy posilovaného učení běžně využívány, ...
    • Metody umělé inteligence pro hraní sběratelských karetních her 

      Autor: Patrik Březina; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Blaauwbroek Lasse
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-11)
      Sběratelské karetní hry jsou populární hry, které lidi hrají nejen pro zábavu, ale i na profesionální úrovni. Představují řadu výzev pro implementaci umělých hráčů, mezi které patří nejistota způsobena náhodnými událostmi, ...
    • Modely omezené racionality v algoritmu minimalizace hypotetické lítosti 

      Autor: David Milec; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Černý Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-13)
      V mé práci jsem se soustředil na využívání soupeřů s modelem omezené racionality, kterým je například quantal response, ve velkých extenzivních hrách s omezenou informací. Definoval jsem dva nové koncepty řešení, quantal ...
    • Monte Carlo algoritmy pro hraní šachů s neúplnou informací 

      Autor: Foret Vojtěch; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Komenda Antonín
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-01-28)
      Tématem této bakalářské práce jsou algoritmy pro hry s neúplnou informací. Tato práce si bere za cíl implementovat některé z již existujících algoritmů používaných na hry s neúplnou informací a testovat jejich použitelnost ...
    • Paralelizace algoritmu pro řešení her s neúplnou informací 

      Autor: Svatoš Martin; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Kopřiva Štěpán
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27)
    • Porovnání metod pro detekci driftu konceptu v datových tocích 

      Autor: Daniil Barabašev; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Zorek Matěj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Tato práce se zabývá různými metodami detekce driftu konceptu v datových tocích a testuje je na datasetu z oblasti kybernetické bezpečnosti. Popisuje současné chápání driftu konceptu a diskutuje o dostupné literatuře pro ...
    • Prohledávaní stromu informačních množin pro hraní obecných her s neúplnou informací 

      Autor: Švec Petr; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Drchal Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)
    • Reducing Variance in Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization 

      Autor: Pavel Kuchař; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-21)
      Práce se zaměřuje na redukci variance v Monte Carlo CFR algoritmech v hrách s neúplnou informací. Po představení základního názvosloví a základních konceptů z teorie her jsou rozebrány nedávné úspěchy v redukci variance v ...
    • Reducing Variance in Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization 

      Autor: Pavel Kuchař; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-27)
      Práce se zaměřuje na redukci variance v Monte Carlo CFR algoritmech v hrách s neúplnou informací. Po představení základního názvosloví a základních konceptů z teorie her jsou rozebrány nedávné úspěchy v redukci variance v ...
    • Řízení vytápění budovy pomocí posilovaného učení s neuronovými sítěmi 

      Autor: Paleček Tomáš; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Drchal Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-04)
      Cílem této práce bylo zjistit účinnost ří-zení vytápění budovy pomocí posilova-ného učení s neuronovými sítěmi. Naše algoritmy byly testovány na simulaci bu-dovy vytápěné pomocí ústředního topení, která běžela v programu ...