ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimization of combined electric, hydrogen and gas fueling station in electricity markets

Optimization of combined electric, hydrogen and gas fueling station in electricity markets

Typ dokumentu
disertační práce
doctoral thesis
Autor
Farnaz Sohrabi
Vedoucí práce
Bemš Július
Oponent práce
Chmelík Tomáš
Studijní program
Economics of Energy and Electrical Engineering
Instituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
Obhájeno
2025-05-23



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Silná závislost na konvenčních fosilních palivech vedla k vážným problémům v oblasti životního prostředí. Zejména odvětví dopravy je již po desetiletí hlavním zdrojem emisí z fosilních paliv. Proto je přijetí a rozšíření čistých technologií v dopravě zásadní. Elektromobily na baterie a vozidla na vodíkové palivové články jsou uznávány pro svůj významný potenciál snížit spotřebu fosilních paliv. Přechod od vozidel na fosilní paliva k elektrickým a vodíkovým vozidlům však do značné míry závisí na dostupnosti čerpacích stanic pro tyto nové technologie. S tím, jak se inovativní řešení dobíjecích stanic stávají stále populárnějšími, je potřeba porozumět jejich integraci do trhů s elektřinou zásadní. Tato studie se zaměřuje na mechanismy diskrétních aukcí na spotovém trhu, kde se energie nakupuje a prodává s jednodenním nebo několika hodinovým předstihem, aby byla uspokojena poptávka v reálném čase. Tato práce zkoumá víceproduktovou nabíjecí stanici, která se účastní denních a vnitrodenních trhů založených na aukcích, kde jsou ceny nejisté. Pro nabíjecí stanici, která působí na sekvenčních trzích s různými cenami, je nutné koordinované nabízení. S ohledem na sekvenční zúčtování těchto trhů a postupnou realizaci tržních cen je problém nabídky formulován jako dvoustupňový stochastický program. Cílem je maximalizovat zisk víceproduktové nabíjecí stanice stanovením optimálních nabídkových křivek a provozu zařízení.
 
The heavy reliance on conventional fossil fuels has led to serious environmental issues. The transport sector, in particular, has been a major source of fossil fuel emissions for decades. This makes the adoption and expansion of clean technologies for transportation crucial. Battery electric vehicles and hydrogen fuel cell vehicles are recognized for their significant potential to reduce fossil fuel use. However, the transition from fossil fuel vehicles to electric and hydrogen vehicles is largely dependent on the availability of refueling stations for these new technologies. As innovative charging station solutions become more popular, the need to understand their integration into electricity markets has become essential. Discrete-auction mechanisms on the spot market, where power is bought and sold one day or several hours in advance to meet real-time demand, are the focus of this study. This thesis examines a multi-product charging station that participates in day-ahead and intraday auction-based markets, where prices are uncertain. For a charging station operating in sequential markets with different prices, coordinated bidding is required. Considering the sequential clearing of these markets and the gradual realization of market prices, the bidding problem is formulated as a two-stage stochastic program. The objective is to maximize the profit of the multi-product charging station by determining the optimal bidding curves and the operation of the devices.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/126931
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (6.860Mb)
Kolekce
  • Disertační práce - 13000 [752]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Porovnání cen elektřiny a struktury tarifů na nn (pro domácnosti) v ČR a v zahraničí 

    Autor: Lískovec Martin; Vedoucí práce: Vašíček Jiří; Oponent práce:
    V této práci uvádím celkový přehled o cenách a platbách za elektřinu, za co všechno zákazník platí, kdo stanovuje ceny a kdo přijímá platby za elektřinu v České republice. Dále zde popisuji struktury cen a plateb za elektřinu ...
  • Návrh filtračně-kompenzačních zařízení s ohledem na charakteristiky nadřazené soustavy 

    Autor: Solenov Nikolai; Vedoucí práce: Čerňan Martin; Oponent práce: Kyncl Jan
    Práce se primárně zabývá kvalitou elektrické energie v průmyslových sítích s ohledem na takové důležité parametry kvality, jako jsou jalový výkon, vyšší harmonické a flicker efekt. V bakalářské práci byla problematika ...
  • Porovnání pohonů městských elektrobusů 

    Autor: Nikola Strnadová; Vedoucí práce: Mík Josef; Oponent práce: Majera Juraj
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-06)
    Předmětem diplomové práce je zhodnocení stavu elektromobility v rámci městské autobusové dopravy a navržení testování vhodnosti vozidel pro konkrétní lokalitu. Stav elektromobility v MHD je v této práci demonstrován na ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV