Show simple item record

A modular platform for research and testing of autonomous parking algorithms



dc.contributor.advisorKovář Bohumil
dc.contributor.authorJan Zmátlo
dc.date.accessioned2025-06-20T22:59:27Z
dc.date.available2025-06-20T22:59:27Z
dc.date.issued2025-06-20
dc.identifierKOS-1246885756705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/124270
dc.description.abstractTato diplomová práce představuje vývoj modulární platformy pro testování algoritmu autonomního podélného parkování, vycházející ze zdrojové diplomové práce Ing. Jana Leistnera. Platforma je postavena s využitím programovatelného vozidla, mikrokontrolérů, ultrazvukových senzorů a dalších komponent. Práce porovnává různé algoritmické přístupy se zaměřením na jejich vhodnost pro implementaci na modulární platfromě. Modulární platforma je realizována pomocí programovatelného vozidla s Ackermannovým řízením, vybaveného 12 ultrazvukovými senzory a řízeného mikrokontroléry. Práce zahrnuje výběr hardwaru, integraci systému a vývoj softwaru, včetně implementace parkovacího algoritmu v jazycích Python a C++. Výkon systému je hodnocen pomocí testování v reálných podmínkách v kontrolovaných parkovacích scénářích, přičemž výsledky ukazují jak výhody, tak omezení zvoleného přístupu.cze
dc.description.abstractThis masters thesis presents the development of a modular platform for testing an autonomous parallel parking algorithm, based on the source masters thesis by Ing. Jan Leistner. The platform is built using a programmable vehicle, microcontrollers, ultrasonic sensors, and other components. The thesis compares various algorithmic approaches, focusing on their suitability for implementation on the modular platform. The modular Platform is realized using a programmable Ackermann-steered vehicle equipped with 12 ultrasonic sensors and controlled by microcontrollers. The work involves hardware selection, system integration, and software development, including the implementation of the parking algorithm in Python and C++. The performance of the system is evaluated through real-world tests in controlled parking scenarios, with results demonstrating both the advantages and limitations of the chosen approach.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAutonomous parallel parkingcze
dc.subjectalgorithmcze
dc.subjectmodular platformcze
dc.subjectultrasonic sensorscze
dc.subjectAutonomní podlené parkováníeng
dc.subjectalgoritmuseng
dc.subjectmodulární platformaeng
dc.subjectultrazvukové senzoryeng
dc.titleModulární platforma pro výzkum a testování algoritmů autonomního parkovánícze
dc.titleA modular platform for research and testing of autonomous parking algorithmseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2025-06-19
dc.contributor.refereeZbudil Zdeněk
theses.degree.grantorkatedra aplikované matematikycze
theses.degree.programmeIntelligent Transport Systemscze


Files in this item






This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record