Pokročilá simulace tramvajové sítě a modelování trolejového vedení v Eclipse SUMO
Advanced Tramway Network Simulation and Overhead Line Modeling in Eclipse SUMO
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Kotschy
Vedoucí práce
Přikryl Jan
Oponent práce
Ševčík Jakub
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematikyObhájeno
2025-06-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pokročilou simulaci tramvajové sítě města Plzně pomocí mikrosimulačního softwaru Eclipse SUMO. Hlavním cílem bylo vytvoření digitálního modelu tramvajové infrastruktury, včetně modelování trolejového vedení a~spotřeby energie. Práce zahrnuje import dat z OpenStreetMap, jízdních řádů ve formátu GTFS a implementaci rozhraní pro modelování trolejí C++. Dalším cílem bylo využít model pro simulaci zvýšení napětí v napájecí soustavě s cílem zhodnotit dopady na energetické ztráty v trolejovém vedení. This bachelor thesis focuses on the advanced simulation of the tram network of Pilsen city using the microsimulation software Eclipse SUMO. The main objective was to create a digital model of the tram infrastructure, including the modelling of overhead lines and energy consumption. The work includes importing data from OpenStreetMap, timetables in GTFS format and implementing the interface for tramway modelling in C++. The resulting model was further used to simulate the voltage increase in the power system in order to evaluate the impacts on energy losses.