TERMINÁL VRT KOŘENICE-BEČVÁRY
HIGH SPEED TRAIN STATION KOŘENICE-BEČVÁRY
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Veronika Kudrnová
Vedoucí práce
Hlaváček Dalibor
Oponent práce
Opočenský Jiří
Studijní program
Architektura a urbanismusInstituce přidělující hodnost
ústav navrhování IIObhájeno
2025-06-10Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Návrh dopravního terminálu u obce Pučery na Kolínsku řeší zásadní problém nízké prostupnosti krajiny, způsobené nečleněnými poli, silničními tahy a novou vysokorychlostní tratí, která je umístěna na náspu. Terminál je integrován přímo do tělesa železničního náspu a zahrnuje odbavovací halu s potřebným vybavením, parkoviště P+R a průchod pro pěší, cyklisty i automobily. Díky tomu se minimalizuje zábor kvalitní zemědělské půdy a zlepšuje dopravní propojení. Objekt umožňuje přímé a bezbariérové přestupy mezi konvenční a vysokorychlostní železnicí, autobusy a osobní dopravou. Východní část slouží jako autobusové nádraží, západní jako rekreační park. Parkovací dům pojme 586 vozidel včetně míst pro ZTP a elektromobily. Vybavenost terminálu je omezená na trafiku a kavárnu. Součástí návrhu je nová síť pěších a cyklistických tras navazujících na širší infrastrukturu, doplněná krajinářskými prvky, biokoridory a retenční nádrží. Architektura pracuje s probarvovaným betonem a cortenem, které podtrhují technický charakter stavby a harmonicky ji začleňují do krajiny. The design of the transport terminal in the Kolín region solves the fundamental problem of low permeability of the landscape caused by fields, road network and the new high-speed line, which is located on the embankment. The terminal is integrated directly into the body of the railway embankment and includes a check-in hall with the necessary equipment, a P+R car park and a passage for pedestrians, cyclists and cars. This minimises the encroachment on high-quality agricultural land and improves transport connectivity. The new building allows direct and barrier-free transfers between conventional and high-speed rail, buses and car transport. The eastern part is used as a bus station, the western part as a recreational park. The car park can accommodate 586 vehicles. Terminal facilities are limited to a newsagency and a café. The proposal includes a new network of pedestrian and cycle routes linked to the wider infrastructure, complemented by landscape features, bio-corridors and a water retention reservoir. The design operates with coloured concrete and corten, which emphasises the technical character of the building and integrates it harmoniously into the landscape.
Kolekce
- Diplomové práce - 15128 [225]