Zobrazit minimální záznam

Multiple-Domain Optimal Control



dc.contributor.advisorHavlena Vladimír
dc.contributor.authorPavel Otta
dc.date.accessioned2024-01-22T12:19:15Z
dc.date.available2024-01-22T12:19:15Z
dc.date.issued2023-11-20
dc.identifierKOS-500863492305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/113280
dc.description.abstractV této práci se zabývám řešením optimalizace rychlostního profilu s využitím transformace mezi časovou a prostorovou doménou. Práce vychází z praktických požadavků a problém optimalizace rychlostního profilu řeší komplexně. To znamená od formulace optimalizační úlohu až po samotný optimalizační algoritmus. Přitom důraz je kladen na jednoduchost a spolehlivost celkového řešení, aby se usnadnilo potenciální užití v automobilovém průmyslu. Praktické požadavky zahrnuté v této práci jsou jednoduchost, spolehlivost (dostupnost řešení v předem stanovený čas) a efektivita výpočtu rychlostního profilu s libovolnou (např. nulovou) počáteční a koncovou rychlostí a pevně danou dobou jízdy. Řešení dále uvažuje rychlostní omezení, sklon vozovky a přiměřeně složitý model vozidla. Optimalizace je robustní vůči překročení rychlostního limitu. Dále je řešeno plánování průjezdu křižovatkami se světelnou signalizací, jejíchž průjezdové intervaly jsou předem známy.cze
dc.description.abstractThis work focuses on the solution of the speed profile optimization utilizing time-spatial domain transformation. The work is motivated by practical requirements and comprehensively solves the problem of speed profile optimization, from the problem formulation to the algorithm for the optimization tasks. In the proposed solution, simplicity and reliability are emphasized to facilitate transfer for potential use in the automotive industry. Practical requirements covered in this work are simplicity, reliability (solution is available at a desired time), the computational efficiency of speed profile optimization with arbitrary (e.g., zero) initial and final speed, and fixed travel time. Further, speed limits, road grades, and an adequately complex vehicle model are assumed. Optimization is robust to the speed limit violation. Moreover, passage through intersections with traffic lights with known passage intervals is also optimized.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectOptimalizace rychlostního profilucze
dc.subjecttransformace mezi časovou a prostorovou doménoucze
dc.subjectřešení kvadratického programovánícze
dc.subjectSpeed profile optimizationeng
dc.subjecttime-spatial domain transformationeng
dc.subjectquadratic programming solutioneng
dc.titleOptimální řízení ve více doménáchcze
dc.titleMultiple-Domain Optimal Controleng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeFikar Miroslav
theses.degree.disciplineŘídicí technika a robotikacze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeElektrotechnika a informatikacze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam