Edukační hra pro dětské pacienty s diabetem 1. typu se zaměřením na počítání sacharidů
Educational game for children with type 1 diabetes focusing on carbohydrate counting
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Natálie Baborová
Vedoucí práce
Kašpar Jan
Oponent práce
Procházka Antonín
Studijní obor
Biomedicínská informatikaStudijní program
Informatika a kybernetika ve zdravotnictvíInstituce přidělující hodnost
katedra informačních a komunikačních technologií v lékařstvíObhájeno
2023-06-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem práce bylo vytvořit edukační hru v Unity, umožnit spuštění této hry na platformě Android, její publikování na Google Play a vypracování rešerše o aktuálním stavu her pro dětské pacienty s diabetem 1.typu a edukačních her v medicíně. Hra je primárně určena pro dětské pacienty s diabetem prvního typu. V rámci struktury a implementace hry byla zvolena forma 3D endless runner. Postup práce spočíval ve vytvoření scén, následně objektů a textur. Poté jsem na existující objekty vytvořila skripty, a tím definovala jejich chování, následně jsem objekty propojila. Hra má informativní a zábavnou část, hráči sbírají collectables ve formě potravin, inzulinového pera a mincí a musí se aktivně vyhýbat překážkám a udržovat hladinu normoglykémie, která s postupem času klesá. Hráči prohrávají v momentě, kdy narazí do překážky, nebo neudrží hladinu normoglykémie. Hra byla otestována dobrovolníky a proběhlo krátké dotazníkové šetření. The aim of the project was to build an educational game created in Unity, to enable the launch of this game on the Android platform, to publish it on Google Play and research on the state of the art of games for pediatric patients with type 1 diabetes and educational games in medicine. The game is intended primarily for pediatric patients with type 1 diabetes. Within the structure and implementation of the game, the form of a 3D endless runner was chosen. I managed to implement it by creating scenes, objects and textures. Then I created scripts on existing objects and defined their behavior. I connected them subsequently. The game has an informative and an entertaining part; the players collect collectables, currently in the form of fruit and coins, and must actively avoid obstacles and maintain the level of normoglycemia, which decreases over time. Players lose the moment they hit an obstacle or do not maintain the level of normoglycemia. The game was tested by volunteers and a short questionnaire survey was conducted.