Zobrazit minimální záznam

Improving the Electric Vehicle Converter Performance Using New Semiconductor Components



dc.contributor.advisorLettl Jiří
dc.contributor.authorPavel Skarolek
dc.date.accessioned2023-10-31T00:42:41Z
dc.date.available2023-10-31T00:42:41Z
dc.date.issued2023-10-07
dc.identifierKOS-778758420105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/112320
dc.description.abstractSoučástky na bázi nitridu galia (GaN) pronikají do oblasti výkonových měničů a umožňují tak dosahovat vyšší hustoty výkonu a vyšší účinnosti. Použití nové technologie rychlých spínacích součástek v DC/DC měničích a střídačích přináší nové problémy, které je potřeba analyzovat. Práce se zabývá komplexní problematikou od návrhu driverů pro GaN tranzistory, jejich chlazení a snižováním ztrát v sepnutém a vypnutém stavu. Díky optimalizaci algoritmu řízení bylo možno dosáhnout snížení ztrát v propustném směru způsobených jevem „current-collapse“. Doplněním sledovacího algoritmu pro nalezení optimálního proměnného „dead-time“, byly sníženy ztráty způsobené vedením tranzistoru v závěrném směru.cze
dc.description.abstractSemiconductor devices based on gallium nitride (GaN) are becoming to be used in power converters to increase the power density and improve the efficiency. Using the new technology of fast switching transistors in DC/DC converters and inverters brings new problems to be analyzed. The thesis covers complex area from GaN drivers design, cooling system, to minimizing losses in switch-on and switch-off state. Optimization of converter control algorithm achieved decrease of conduction losses caused by the current-collapse phenomenon. Additional optimum dead-time tracking algorithm decreased the losses caused by the transistor’s reverse conduction region.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectNitrid galiacze
dc.subjectGaN HEMTcze
dc.subjectbudič gatecze
dc.subjectnapěťový střídačcze
dc.subjectcurrent-collapsecze
dc.subjectdead-timecze
dc.subjectGallium nitrideeng
dc.subjectGaN HEMTeng
dc.subjectgate drivereng
dc.subjectvoltage source invertereng
dc.subjectcurrent-collapseeng
dc.subjectdead-timeeng
dc.titleZlepšování parametrů měničů elektrických vozidel pomocí nových polovodičových součástekcze
dc.titleImproving the Electric Vehicle Converter Performance Using New Semiconductor Componentseng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeKůs Václav
theses.degree.disciplineElektrické stroje, přístroje a pohonycze
theses.degree.grantorkatedra elektrických pohonů a trakcecze
theses.degree.programmeElektrotechnika a informatikacze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam