Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorBrouček M.
dc.contributor.authorKrálík M.
dc.contributor.authorSatrapa L.
dc.date.accessioned2023-10-09T13:46:25Z
dc.date.available2023-10-09T13:46:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifierV3S-243369
dc.identifier.citationBROUČEK, M., M. KRÁLÍK, and L. SATRAPA. Modelový výzkum šachtového bezpečnostního přelivu VD Jirkov. In: ZUKAL, M., ed. XXXV. Přehradní dny 2016 - svazek 1. XXXV. Přehradní dny 2016, Ostrava, 2016-06-21/2016-06-23. Praha: ČVUT, Fakulta stavební, Katedra hydrotechniky, 2016. p. 63-71. ISBN 978-80-01-05969-2.
dc.identifier.isbn978-80-01-05969-2 (print)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/112120
dc.description.abstractČlánek popisuje výsledky fyzikálního modelování hydraulických podmínek na výpustném zařízení vodního díla Jirkov, které je tvořeno hydraulicky vhodně zaobleným vtokovým prvkem přecházejícím ve svislou šachtu. Šachta je zakončena ostrým zalomením do odpadní chodby, do které jsou zaústěny odpady od dvou spodních výpustí. Šachtový přeliv na vodním díle Jirkov je vybaven řadou atypických prvků počínaje podtlakovou přelivnou plochou v nálevce s nezvykle tvarovanými usměrňovacími žebry, přes zmíněné ostré zalomení do odpadní chodby, které je dále zúžené oproti profilu šachty, po závěrečnou divergentní část odpadní chodby vybavenou příčnými prahy na dně a trámy zasahujícími do průtočného profilu. Poslední část chodby byla přidána při rozšíření vzdušní části hráze v 80. letech. Získané výsledky vedou jednak k zásadním změnám v konsumpční křivce dosud uvažované pro přeliv, dále k návrhu konkrétních doporučení pro úpravy na vodním díle a konečně k povzbuzení otázek na oblast našich znalostí a možnosti fyzikálního modelování proudění na šachtových přelivech při hydraulicky složitém uspořádání.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherČVUT, Fakulta stavební, Katedra hydrotechniky
dc.relation.ispartofXXXV. Přehradní dny 2016 - svazek 1
dc.subjectshaft spillwayeng
dc.subjectflow aerationeng
dc.subjectphysical modellingeng
dc.subjectenergy dissipationeng
dc.subjectshaft capacityeng
dc.subjectflow stabilityeng
dc.titleModelový výzkum šachtového bezpečnostního přelivu VD Jirkovcze
dc.title.alternativeHydraulic Research of Shaft Safety Spillway of Jirkov Dameng
dc.typestať ve sborníkucze
dc.typeconference papereng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Ministry of Interior/VG/VG20102014056/CZ/Reliability Improvement of Control Structures Installed on Hydraulic Structures for Sustaining Crisis Situation Caused by Natural Disasters and Accidental Operation/
dc.rights.accessrestrictedAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.relation.conferenceXXXV. Přehradní dny 2016
dc.description.abstract-translatedThe paper presents results of physical modelling of hydraulic conditions on outlet structure of Jirkov dam. The outlet structure consists of hydraulically smooth shaped inlet part followed by vertical shaft. The shaft ends with sharp bend into outlet tunnel, which also serves for two bottom outlets. The shaft spillway of Jirkov dam includes several atypical elements such as negative pressure shaped inlet part; rather unique pro-vortex vanes; sharp bend, lowered part of outlet tunnel just after the bend and divergent final part of the outlet tunnel that also contains buffer blocks and beams. The divergent part of the outlet tunnel was added during major reconstruction of the dam in 1980s. The results of the research lead to major changes in assumed capacity curve, design recommendations and they raise questions regarding our understanding and limits of physical modelling on shaft spillways with complicated hydraulic conditions.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam