Předkládaný příspěvek je zaměřen na téma jaderné chemie a chemie f-prvků v učebních osnovách chemie na středních školách. Na základě rešerše učebnic s důrazem na úlohy na toto téma byly vytvořeny nové výukové úkoly. Vybrané výukové úkoly hodnotili studenti středních škol a učitelé. Zpětná vazba získaná od studentů i učitelů byla využita v procesu finalizace úkolu.
cze
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cze
dc.publisher
Pedagogická fakulta
dc.relation.ispartof
Biologie Chemie Zeměpis
dc.subject
jaderná chemie
eng
dc.subject
f-prvky
eng
dc.subject
výuka chemie
eng
dc.subject
učební úlohy
eng
dc.title
Učební úlohy k tématu jaderná chemie a chemie f-prvků.
cze
dc.title.alternative
Teaching Tasks from Nuclear Chemistry and Chemistry of f-Elements
eng
dc.type
článek v časopise
cze
dc.type
journal article
eng
dc.rights.access
closedAccess
dc.type.status
Peer-reviewed
dc.type.version
acceptedVersion
dc.description.abstract-translated
The presented paper is focused on a topic of nuclear chemistry and chemistry of f elements in chemistry curriculum at secondary schools. Based on the textbook research, new teaching tasks were created. Selected teaching tasks were evaluated by secondary school students and teachers. The feedback acquired from both students and teachers was used in the process of task finalizing.