Příspěvek v obecné rovině představuje možnosti využití mobilních aplikací ve výuce chemie (tzv. m-learning). Dále je stručně charakterizováno přes 30 mobilních aplikací pro Android a iOS. Čtyři vybrané aplikace jsou detailně popsány a pro aplikaci PhET Simulations je uvedena i konkrétní výuková aktivita. Představené mobilní aplikace mohou pomoci překonat absenci laboratorních experimentů v online výuce, žáci sami mohou provádět náročnější pokusy a v neposlední řadě mají aplikace potenciál vizuálně přiblížit žákům náročnější témata a procesy.
cze
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cze
dc.publisher
Česká společnost chemická
dc.relation.ispartof
Chemické listy
dc.subject
chemistry education
eng
dc.subject
mobile application
eng
dc.subject
mobile devices
eng
dc.subject
teaching activities
eng
dc.title
Přehled a využití mobilních aplikací ve výuce chemie
cze
dc.title.alternative
The Overview and Use ofMobile Applications in Chemistry Education
eng
dc.type
článek v časopise
cze
dc.type
journal article
eng
dc.rights.access
openAccess
dc.type.status
Peer-reviewed
dc.type.version
publishedVersion
dc.description.abstract-translated
This paper presents various possibilities of using mobile applications in chemistry teaching (the so-called m‑learning). Besides, more than 30 mobile applications for Android and iOS are briefly characterized. Four of them are described in detail and one specific teaching activity is presented for the PhET Simulations application. The use of mobile applications in classes can help overcome the absence of laboratory experiments in online teaching and students can perform more demanding experiments themselves. These applications have a potential to visually introduce more complex topics and processes to students.