Prohlížení dle autora "Macek Jan"
-
1D Model of Roots-type Supercharger
Autor: Pavel Brynych; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-03-22)This thesis describes 1-D model of a Roots-type supercharger. The model is based on comprehensive 3-D geometrical analysis of the supercharger components using 3-D CAD software. 1-D unsteady model of irreversible changes ... -
A 1-D Unsteady Model of a Twin Scroll Radial Centripetal Turbine for Turbocharging Optimization
Autor: Žák Zdeněk; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Pohořelský Luděk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-28)The thesis describes the development of methodology, which utilizes the map-less approach in simulation of a radial centripetal turbine with twin scroll. The steady flow turbine maps are not utilized during the entire ... -
An Exploration of the Potential of Wave Rotors
Autor: Pohořelský Luděk; Vedoucí práce: Macek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-06-06) -
Chlazení a výměníky tepla pro systém vodíkového palivového článku
Autor: Ogul Can Güngör; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Zahradníček Radim
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-03)V této diplomové práci je představen návrh chladicího systému a tepelného výměníku pro odul palivových buňek. Cílem diplomové práce je navrhnout tepelný výměník spolu s dalšími součástmi chladicího systému, jaké jsou ... -
Development of GT-Power Model of a Gasoline Engine with Low Pressure EGR Suitable for Model-Based Predictive Control of an Air Path
Autor: Jaroš Jakub; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-03)To develop an engine complying emission limits, reduce fuel consumption and enhance engine power output is a car manufacture’s task of the last years. New emission limits make this task even more challenging and to fulfil ... -
Hybrid Vehicle Powertrain with Range Extender
Autor: Ivaylo Brankov; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-07-28)The doctoral thesis examines issues related to range extender units for hybrid vehicle powertrains. In particular, it is focused on the internal combustion engines utilised in these units and their design. Since battery ... -
Jednoduchý tester funkčnosti pulzních oxymetrů pro klinické účely
Autor: Macek Jan; Vedoucí práce: Suchomel Jan; Oponent práce: Holinka Štěpán
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Laděný sací systém pro existující karburátorový motor
Autor: Valery Martyuk; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-24)Bakalářská práce se zabývá zvyšováním výkonu zážehového nepřeplňovaného spalovacího motoru úpravou sacího potrubí pro závodní aplikaci v soutěžích rallye. Jsou rozebraný teoretický zásady lazení potrubí a provedené simulace ... -
Model vyplachování dvoudobého pomaloběžného motoru spalujícího plynné palivo
Autor: Halámek Martin; Vedoucí práce: Macek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01) -
Návrh jednoválcového závodního 4-dobého motocyklového motoru o objemu 250 cm3 vyhovujícímu předpisům FIM pro kategorii Moto3
Autor: Kohel Martin; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Fořtl Karel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem závodního jednoválcového čtyřdobého motocyklového motoru pro kategorii FIM Moto3. V rámci návrhu motoru je vypočteno vyvážení klikového mechanismu a pevnostní kontrola jeho ... -
Optimalizace spotřeby paliva s použitím mild-hybridního pohonu vozidla
Autor: Bhargava Sriram Kone; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Macek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-30)Tato diplomová práce se zabývá přeměnou klasického vozidla poháněného spalovacím motorem na mild hybrid a optimalizace spotřeby paliva. Výzkum je prováděn za použití gradientních dat získaných na dané testovací trase a ... -
Phenomenological Combustion Modeling for Optimization of Large 2-stroke Marine Engines under both Diesel and Dual Fuel Operating Conditions
Autor: Černík Filip; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-28)Phenomenological simulation methodology for combustion modeling of both liquid and gaseous fuels for large low speed 2-stroke marine engines is developed and validated within the present study. The work incorporates modeling ... -
Racionalizace skladových zásob a dopravy
Autor: Weis Patrik; Vedoucí práce: Kavan Michal; Oponent práce: Macek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-02)Cílem práce je objasnit teoretický základ ideálního stavu logistiky v podniku a to v oblasti skladování (řízení zásob) a dopravy. Teoretické poznatky budou aplikovány do praxe na výrobním podniku MAVITA spol. s.r.o. Z ... -
Řízení turbodmychadla založené na modelu
Autor: Rawat Ankit Singh; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Baramov Lubomír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-05)Turbodmychadla jsou jedním z nejvíce inovativních objevů v minulém století (zejména pro automobilový průmysl). Poskytla nám metodu opětovného využití zbytečného výfukového plynu a produkce většího výkonu. S pokrokem v ... -
Tvorba , simulace a ověření modelů vzduchového systému spalovacího motoru pro použití v prediktivním řízení
Autor: Arulkumaran Mathivanan; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Nagano Shota
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-31)This thesis deals with the creation of Engine models to simulate the engine airpath behaviour for implementation of a Model predictive control system to control the engine airpath. The models are simulated and validated ... -
Využití virtuálního motoru pro optimalizace přechodových režiimů přeplňovaných motorů
Autor: Doleček Vít; Vedoucí práce: Macek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
Vývoj kontrolního systému pro rychlé nalezení tvarových odchylek na povrchu bipolárních desek pro palivové články pomocí laserem promítané mřížky
Autor: Sara Menetrey; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Löser Rico
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-24)Fuel cells are a promising new alternative to internal combustion engines in the automotive industry. However, the production and examination costs are still too high, which makes this technology less attractive to ... -
Zhodnocení systémů přeplňování lokomotivního vznětového motoru
Autor: Truneček Jiří; Vedoucí práce: Macek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-25) -
Zvyšování výkonu spalovacích motorů laděním potrubních systémů
Autor: Jan Vondráček; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-19)Bakalářská práce se zabývá možným zvýšením výkonu atmosférického spalovacího motoru BMW M20B20 pomocí změn potrubních systémů motoru. V první části se práce věnuje laděným potrubním systémům společně s vlivem časování ...