Interkulturní management v českých pobočkách nadnárodních firem
Intercultural Management in Czech Branches of Large Multinational Companies
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Anna Žáková
Supervisor
Císlerová Eva
Opponent
Bronec Oldřich
Study program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
institut jazykových studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá interkulturním managementem v českých pobočkách nadná rodních firem. Cílem práce bylo analyzovat chování zaměstnanců z různých kultur a identifikovat fak tory, které ovlivňují jejich spolupráci v mezinárodních týmech. Práce je rozdělena na teoretickou a prak tickou část. V teoretické části jsou definovány základní pojmy interkulturního managementu, historie tohoto oboru a významné teorie, jako je model kulturních dimenzí podle Geerta Hofstedeho. Praktická část se zaměřuje na analýzu konkrétních případů z českých poboček 4 různě velkých firem. Metodou výzkumu byly hloubkové rozhovory se zaměstnanci těchto firem. Výsledky ukazují, že klíčovými fak tory ovlivňujícími efektivitu mezinárodní spolupráce kupříkladu jsou jazyková bariéra, kulturní rozdíly v pracovních hodnotách a komunikaci nebo přístup k řízení diverzity. Závěrem práce je takový, že správně nastavený interkulturní management může přispět k lepší týmové spolupráci a celkové spoko jenosti zaměstnanců, zejména pokud zaměstnanci pocházejí z výrazně odlišných kultur. This bachelor's thesis deals with intercultural management in the Czech branches of multinati onal companies. The aim of the thesis was to analyze the behavior of employees from different cultures and identify factors that influence their cooperation in international teams. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the basic concepts of intercultural ma nagement, the history of this field, and significant theories such as Geert Hofstede's model of cultural dimensions. The practical part focuses on the analysis of specific cases 4 companies of different size. The research method used was in-depth interviews with employees of these companies. The results show that key factors influencing the effectiveness of international cooperation include language barriers, cultural differences in work values and communication, and approaches to diversity management. The conclusion of the thesis is that properly set intercultural management can contribute to better team coo peration and overall employee satisfaction, especially when employees come from significantly diffe rent cultures.