Zobrazit minimální záznam

RELIABILITY ASSESSMENT OF ROAD RESTRAINT SYSTEMS



dc.contributor.advisorMarková Jana
dc.contributor.authorMichal Kalinský
dc.date.accessioned2022-03-21T11:19:13Z
dc.date.available2022-03-21T11:19:13Z
dc.date.issued2022-03-13
dc.identifierKOS-721215825905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/100214
dc.description.abstractPředkládaná disertační práce je zaměřena na využití simulací metodou konečných prvků při posouzení odolnosti a spolehlivosti silničních zádržných systémů, se zaměřením na ocelová svodidla při zatížení nárazem těžkých vozidel. Téma zohledňuje několikaleté zkušenosti autora ze simulací zkoušek svodidel předních evropských výrobců, prováděné v TÜV SÜD Czech s.r.o. V práci je kromě klasických analytických přístupů, založených na normativních podkladech a energetických přístupech, představena metodika analýzy nárazových testů pomocí nelineárních dynamických simulací. Tento postup je následně validován na několika případových studiích vybraných z databáze výsledků nárazových zkoušek silničních svodidel. Databáze byla sestavena za podpory akreditované zkušebny ve Spolkové republice Německo a je součástí výsledků práce. V úvodu je definován mezní stav únosnosti pro silniční svodidla a podobné konstrukce, který nebyl doposud přesně popsán. Pro analytické modely se jedná o základní hodnotící parametr. Další část je již věnována pokročilým postupům modelování nárazového děje pomocí nelineárních dynamických simulací. Dále se zabývá stanovením a kvantifikací modelových nejistot vztahujících se k nárazovým zkouškám. Simulační přístupy, které jsou popsány a verifikovány v první části, jsou využity pro nový přístup pravděpodobnostního hodnocení svodidel zatížených nárazem vozidel v běžném provozu. V závěru práce jsou použité metody a modely aplikovány na problematiku stanovení nárazové síly od těžkých vozidel do podpěrných konstrukcí mostů. Odhad nárazové síly se stanoví zejména pro podpěrné konstrukce chráněné silničními svodidly.cze
dc.description.abstractThe dissertation focuses on the use of finite element analysis in the durability and reliability assessment of road restraint systems, with a focus on steel barriers subjected by heavy vehicle impact loading. The topic reflects authors several years of experience in simulating impact tests of road barriers for leading European manufacturers, carried out at TÜV SÜD Czech Ltd. In addition to classical analytical approaches based on normative bases and energy approaches, the thesis develops a methodology for the analysis of impact tests using nonlinear dynamic simulations. This approach is then validated on several case studies selected from the Road barrier impact test results database. The database has been developed for the purpose of this work with the support of accredited testing laboratory in Germany as an integral part of the results. The work defines the ultimate limit state for road barriers and similar structures, which has not been accurately described yet. For analytical models this represent a basic evaluation parameter. Furthermore, the thesis deals with explanation of the crash event modelling using nonlinear dynamic simulations. Next section is devoted to a determination and analysis of the model uncertainties in relation to crash tests. The effect of the selected model uncertainties on the test results is then quantified with the aid of simulations. The simulation approaches described and verified in the first part are further used to propose a probabilistic assessment of road barrier subjected to heavy traffic impact. Finally, the methods and models used in this thesis are applied to solve the task of determining the impact force from heavy vehicles on bridge support structures, mainly those protected by road barriers.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSilniční svodidlacze
dc.subjectnárazová zkouškacze
dc.subjectpravděpodobnostcze
dc.subjectspolehlivostcze
dc.subjectnumerické simulacecze
dc.subjectcrash testcze
dc.subjectRoad barrierseng
dc.subjectCrash testeng
dc.subjectImpacteng
dc.subjectProbabilityeng
dc.subjectReliabilityeng
dc.subjectNumerical simulationeng
dc.titleHodnocení spolehlivosti silničních zádržných systémůcze
dc.titleRELIABILITY ASSESSMENT OF ROAD RESTRAINT SYSTEMSeng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeRyjáček Pavel
theses.degree.disciplineTeorie konstrukcícze
theses.degree.grantoroddělení spolehlivosti konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam