Animace humanoidního 3D modelu
Animation of a humanoid 3D model
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Oldřich Linhart
Vedoucí práce
Kubišta Jiří
Oponent práce
Richtr Radek
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá problematikou animace humanoidních postav. Cílem práce je seznámit čtenáře se základními pojmy a principy, které jsou spojené s vytvářením humanoidních 3D postav a jejich animací. Je popsán proces přípravy modelů k animaci, který je prakticky předveden na modelu, přiděleného od vedoucího práce. Pro model je vytvořená ovládací kostra a pomocí metod dopředné a inverzní kinematiky je demonstrován postup vytváření kosterních animací. Výsledkem práce je upravený přidělený model, připravený k vytváření animací, sada základních animací a jednoduchá aplikace v herním engine Unity, kde lze animace demonstrovat. This thesis is focused on humanoid character animation. The goal is to introduce the basic terminology and principles associated with creating and animating 3D characters to the reader. The whole process of preparing a character for animation is explained and demonstrated on model assigned by thesis supervisor. Skeleton of the model is created with rigging and skinning techniques. Creation of skeletal animation using forward and inverse kinematics is demonstrated. The result of this project is a model with an advanced rig, appropriate for animation. A set of basic animations is created and demonstrated in simple Unity application.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]