ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plánování trajektorií minimalizující energii při agilním letu bezpilotního vzdušného prostředku

Planning Minimum-energy Trajectories in Agile Flight of Unmanned Aerial Vehicle

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Josef Král
Vedoucí práce
Pěnička Robert
Oponent práce
Teissing Kryštof
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra kybernetiky
Obhájeno
2025-06-12



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Minimalizování energie trajektorie je kvůli omezenosti kapacity baterie nezbytné pro prodloužení doby letu a efektivity autonomních bezpilotních prostředků (UAVs). Tato práce se zabývá přeplánováním trajektorie, která využívá zjednodušeného modelu hmotného bodu, s cílem minimalizovat spotřebu energie multirotorového UAV. Je zde navržen postup výpočtu energie trajektorie na základě tahového zrychlení UAV. Dále představujeme algoritmus založený na gradientní metodě pro minimalizaci spotřeby energie trajektorie pomocí optimalizace tahového zrychlení a rychlosti. Nakonec porovnáváme spotřebu energie trajektorií s trajektoriemi minimalizujícími čas a také s těmi, které využívají polynomiální reprezentaci.
 
Minimizing trajectory energy is essential to extend the flight time and efficiency of autonomous (UAVs) due to the limited battery capacity. This work deals with trajectory replanning that uses a simplified point-mass model to minimize the energy consumption of a multirotor UAV. A method for calculating trajectory energy based on the UAV thrust acceleration is proposed. Furthermore, we present an algorithm based on the gradient method to minimize trajectory energy consumption by optimizing thrust acceleration and velocity. Finally, we compare the energy consumption of trajectories with time-minimizing trajectories and also with those using polynomial representation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/123200
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.171Mb)
POSUDEK (310.9Kb)
PRILOHA (25.07Mb)
POSUDEK (489.3Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13133 [851]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV