Proplavování na vodních dílech Štěchovice a Vrané nad Vltavou
Shipping at dams Štěchovice and Vrané nad Vltavou
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Friedel
Vedoucí práce
Baroch Václav
Oponent práce
Šmejkal Ladislav
Studijní obor
Logistika a řízení dopravních procesůStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomové práce je zpracování a analýza dat o proplavování na Vltavské vodní cestě a konkrétních vodních dílech. Teoretická část poskytuje letmý pohled do světové historie vodní dopravy a dále se zabývá historií vodní dopravy na území ČR. Následně pak přibližuje současný stav vodní dopravy v porovnání s ostatními druhy dopravy z hlediska infrastruktury a počtu přepravených věcí. V praktické části jsou zpracována data z vybraného období a je provedena jejich analýza, včetně vytvoření interaktivního datového přehledu. Dále je vytvořen predikční model počtu proplavených plavidel na základě zkoumání závislosti na různých proměnných. V závěru práce je proveden rámcový návrh registračního systému proplavování a zpracována ekonomická analýza vývoje tohoto systému. The subject of this diploma thesis is to process and analyse the data about locking within the Vltava waterway. The theoretical section first provides a brief overview of the global history of water transport, before focusing on its history in the Czech Republic more specifically. It then discusses the state of water transport today in comparison with other types of transport from the point of view of infrastructure and the quantities of transported goods. The practical section then processes the data from a chosen time period and conducts their analysis, including the creation of an interactive data dashboard. Furthermore, it creates a prediction model of the number of vessels that pass-through locks based on the analysis of the dependencies of different variables. The last part of the thesis then outlines a general proposal of a registration system of lockage and conducts an economic analysis of its development.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [200]