Optimalizace návrhu letmo betonovaného dálničního mostu
Optimisation of design of highway balanced cantilevers bridge
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jiří Keclík
Vedoucí práce
Vráblík Lukáš
Oponent práce
Kužník Michal
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem letmo betonovaného mostu na dálnici D11 v úseku Trutnov – státní hranice ČR/Polsko. První část se věnuje popisu problematiky letmo betonovaných konstrukcí a tématu optimalizace. Další tři části se věnují návrhu konstrukce. Hlavní část se zabývá optimalizací konstrukce s důrazem na redukci celkové hmoty a jejím vyhodnocením na základě různých parametrů. Statický výpočet na základě platných evropských norem ověřuje spolehlivost výsledné varianty mostu z optimalizačního procesu. Cílem je nalézt konstrukci s geometrií, která bude nejekonomičtější a zároveň splní podmínky MSP a MSÚ. The diploma thesis deals with design of balanced cantilever method build bridge at highway D11 in the section Trutnov – state border Czech Republic/Poland. The first part describes problematics of balanced cantilever construction and optimisation. The other three parts are focused on the design of the structure. The main part is dedicated to optimisation of the structure with emphasis on material reduction and its evaluation based on various parameters. The static calculation evaluates the final iteration of the bridge from the optimisation process according to applicable EN standards. The goal of the thesis is to find such a construction that will have the ideal geometry, be the most economical and meet the SLS and ULS conditions.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [459]