Optimalizace návrhu letmo betonovaného dálničního mostu
Optimisation of design of highway balanced cantilevers bridge
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jiří Keclík
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Kužník Michal
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá návrhem letmo betonovaného mostu na dálnici D11 v úseku Trutnov – státní hranice ČR/Polsko. První část se věnuje popisu problematiky letmo betonovaných konstrukcí a tématu optimalizace. Další tři části se věnují návrhu konstrukce. Hlavní část se zabývá optimalizací konstrukce s důrazem na redukci celkové hmoty a jejím vyhodnocením na základě různých parametrů. Statický výpočet na základě platných evropských norem ověřuje spolehlivost výsledné varianty mostu z optimalizačního procesu. Cílem je nalézt konstrukci s geometrií, která bude nejekonomičtější a zároveň splní podmínky MSP a MSÚ. The diploma thesis deals with design of balanced cantilever method build bridge at highway D11 in the section Trutnov – state border Czech Republic/Poland. The first part describes problematics of balanced cantilever construction and optimisation. The other three parts are focused on the design of the structure. The main part is dedicated to optimisation of the structure with emphasis on material reduction and its evaluation based on various parameters. The static calculation evaluates the final iteration of the bridge from the optimisation process according to applicable EN standards. The goal of the thesis is to find such a construction that will have the ideal geometry, be the most economical and meet the SLS and ULS conditions.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [393]