Návrh nové geometrie tlumícího členu pro napínák řemene osobního vozidla
Design of the new damping element geometry for a car belt tensioner
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Daniel Kratejl
Vedoucí práce
Lopot František
Oponent práce
Šedivý Otomar
Studijní obor
Transportní technikaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav konstruování a částí strojůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá problematikou třecích elementů v napínácích řemene. Práce obsahuje analytický výpočetní model včetně databáze pro konkrétní aplikaci napínáku řemene. Analytický model obsahuje srovnávací a vyhodnocovací parametry pro třecí element. Model je ověřen pomocí MKP. Práce obsahuje návrh a kontrolu maximálního tlaku, modely a výkresy návrhů třecích elementů s novou geometrií. V poslední části diplomové práce je obsaženo měření třecího momentu a koeficientu tření původní geometrie i nových geometrií na tribometru simulujícím pohyb napínáku řemene. This thesis deals with issues of friction elements for belt tensioners. The thesis contains analytical model including a database with specific application for the belt tensioner. The analytical model contains comparative and evaluation parameters for the friction element. The model is verified using FEM. The thesis contains design and control of the maximum pressure, models and design drawings of friction elements with new geometry. The last part of the thesis contains the measurements of the friction elements and coefficient of friction of the original and new geometries on a tribometer simulating the movement of a belt tensioner.
Kolekce
- Diplomové práce - 12113 [201]