Elektromobilita v České republice
Electromobility in the Czech Republic
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kristián Hudec
Vedoucí práce
Kučerková Blanka
Oponent práce
Černohous Josef
Studijní obor
Elektrotechnika a managementStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská́ práce se zabývá́ analýzou současného stavu elektromobility. V první části jsou přiblíženy její technické́, ekonomické́ a ekologické́ aspekty. Z hlediska ekonomických aspektů se práce zaměřuje především na podporu ze strany České́ republiky a ostatních evropských zemí. V kapitole pojednávající́ o ekologických aspektech je kladen důraz především na emise CO2, jež se vyprodukují při výrobě̌ elektromobilu a při výrobě̌ elektrické́ energie, kterou elektromobil potřebuje k provozu. Následující́ část se věnuje analýze současného stavu elektromobility v České́ republice. V této části je pozornost zaměřena na vývoj počtu prodaných elektromobilů, na stav infrastruktury nabíjecích stanic a na predikci budoucího vývoje elektromobility. Poslední́ část práce obsahuje případovou studii, která́ se zabývá́ nahrazením firemního vozového parku elektromobily typu BEV. Pro porovnání́ je v práci využito kritéria NPV. This bachelor thesis deals with the analysis of the current state of electromobility. The first part describes its technical, economic and ecological aspects. In terms of economic aspects, the work focuses primarily on support from the Czech Republic and other European countries. In the chapter dealing with environmental aspects, emphasis is placed mainly on the CO2 emissions that are produced in the production of electric cars and in the production of electricity that the electric car needs to operate. The following section deals with the analysis of the current state of electromobility in the Czech Republic. In this part, attention is focused on the development of the number of sold electric cars, on the state of the infrastructure of charging stations and on the prediction of the future development of electromobility. The last part of the work contains a case study, which deals with the replacement of the company's vehicle fleet with electric vehicles of the BEV type. The NPV criteria are used in the work for comparison.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13116 [519]