ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh výfukové vačky pro motorovou brzdu.

Design of Exhaust Cam for Engine Brake

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Michal Bedrník
Supervisor
Tichánek Radek
Opponent
Kohout Petr
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem vačky pro výfukový ventil dvoutaktní dekompresní motorové brzdy. Úkolem práce bylo provést rešerši navrhování vaček a motorových brzd. Dále byla dle zadaných parametrů navržena zdvihová křivka výfukového ventilu v programu VTDESIGN. Následně je v tomto programu podle zadaných parametrů proveden návrh pružiny. Nakonec byly provedeny kinetická a kvazi-dynamická analýza a následné vyhodnocení jejich výsledků. Součástí práce jsou výkresy vačkové hřídele a navržené ventilové pružiny.
 
This bachelor thesis deals with the design of a cam for the exhaust valve of a two-stroke decompression engine brake. The task of the work was to search for the design of cams and engine brakes. Furthermore, the lift curve of the exhaust valve in the VTDESIGN program was designed according to the specified parameters. Subsequently, a spring design is performed in this program according to the entered parameters. Finally, kinetic and quasi-dynamic analysis and subsequent evaluation of their results were performed. The work includes drawings of a camshaft and designed valve spring.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/89731
View/Open
PLNY_TEXT (2.252Mb)
PRILOHA (9.148Mb)
POSUDEK (220.2Kb)
POSUDEK (1.110Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [212]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV