Návrh výfukové vačky pro motorovou brzdu.
Design of Exhaust Cam for Engine Brake
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Bedrník
Vedoucí práce
Tichánek Radek
Oponent práce
Kohout Petr
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem vačky pro výfukový ventil dvoutaktní dekompresní motorové brzdy. Úkolem práce bylo provést rešerši navrhování vaček a motorových brzd. Dále byla dle zadaných parametrů navržena zdvihová křivka výfukového ventilu v programu VTDESIGN. Následně je v tomto programu podle zadaných parametrů proveden návrh pružiny. Nakonec byly provedeny kinetická a kvazi-dynamická analýza a následné vyhodnocení jejich výsledků. Součástí práce jsou výkresy vačkové hřídele a navržené ventilové pružiny. This bachelor thesis deals with the design of a cam for the exhaust valve of a two-stroke decompression engine brake. The task of the work was to search for the design of cams and engine brakes. Furthermore, the lift curve of the exhaust valve in the VTDESIGN program was designed according to the specified parameters. Subsequently, a spring design is performed in this program according to the entered parameters. Finally, kinetic and quasi-dynamic analysis and subsequent evaluation of their results were performed. The work includes drawings of a camshaft and designed valve spring.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]