ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačů
  • Diplomové práce - 13136
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačů
  • Diplomové práce - 13136
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Predikce trajektorií vozidel na dálnici

Trajectory prediction of vehicles on highway

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Martin Votruba
Vedoucí práce
Franc Vojtěch
Oponent práce
Koucký Lukáš
Studijní obor
Umělá inteligence
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra počítačů



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tématem této práce je predikce trajektorií vozidel na dálnici. Cílem práce je navrhnout algoritmus, který by na základě současného stavu a krátké historie pohybu předpověděl 5 vteřin budoucí trajektorie cílového vozidla. Tento problém je v práci nejdříve formálně popsán, spolu s představením dat, na kterých se navržené metody budou vyhodnocovat. Následně je zde uveden přehled v současnosti používaných metod k řešení tohoto problému. Poté jsou již prezentovány tři navržené přístupy. První z nich používá Gradient Boosted Trees pro přímou predikci budoucích pozic cílového vozidla. Druhá metoda se zaměřuje na zlepšení výsledků stávajícího modulu generujícího trajektorie vozidel zlepšením přesnosti klasifikace manévrů. Třetí přístup je inspirován rozpoznáváním tváří, trajektorie je zde popsána pomocí Point Distribution Modelu a predikovány jsou koeficienty vlastních vektorů získaných pomocí Analýzy hlavních komponent. V závěru práce je uvedeno vyhodnocení těchto přístupů.
 
The topic of this thesis is trajectory prediction of the vehicles on a highway. The task is to predict a 5s future position of a target vehicle, given its current state and history. First, this problem is formally defined, and data on which the proposed models shall be evaluated are described. Subsequently, an overview of currently used techniques is presented, followed by three proposed approaches. The first approach is based on a direct prediction of the future position using Gradient Boosted Trees. The second is focused on improving an existing trajectory generating module in the Frenet frame of reference. The third one is taking inspiration from face recognition, describing the trajectory by Point Distribution Model, and inferring the coefficients of Eigenvectors obtained by a Principal Component Analysis. In the final chapter evaluation and comparison of the proposed methods concludes this thesis.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/88035
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.820Mb)
PRILOHA (4.688Mb)
POSUDEK (604.2Kb)
POSUDEK (82.40Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13136 [966]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV