Vestavěná nabíječka startovacích a záložních akumulátorů používaných v trakci
Inbuilt Starting and Reserve Battery Charger for Traction Applications
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Dolenský
Vedoucí práce
Kobrle Pavel
Oponent práce
Pražan Vojtěch
Studijní obor
ElektroenergetikaStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektroenergetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce sestává z teoretické a praktické části. Teoretická část práce obsahuje stručný přehled startovacích a záložních akumulátorů používaných především v silničních a železničních vozidlech, popis procesů probíhajících v akumulátorech během jejich vybíjení a nabíjení a přehled nejčastěji používaných typů nabíječů těchto akumulátorů spolu s vysvětlením principu jejich činnosti. V praktické části je předložen návrh konkrétního nabíječe 27 V/20 A, vhodného k vestavění do vozidla. Navržený nabíječ byl zkonstruován, úspěšně oživen a proměřen v několika provozních stavech. Výsledky měření jsou v závěru práce zhodnoceny. The diploma thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part contains a brief overview of starter and backup batteries used mainly in road and railway vehicles, a description of the processes taking place in batteries during their discharge and charging and an overview of the most commonly used types of chargers for these batteries together with an explanation of their function. In the practical part, a design of a specific charger 27 V/20 A, suitable for installation in a vehicle, is presented. The designed charger was assembled, successfully revived and measured in several operating states. The measurement results are evaluated at the end of the work.
Kolekce
- Diplomové práce - 13115 [382]