Lokalizace mobilního robotu metodou NDT za využití viditelnosti
NDT SLAM Respecting Visibility
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Matěj Boxan
Supervisor
Smutný Vladimír
Opponent
Petříček Tomáš
Study program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra kybernetikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšením existujícího algoritmu pro NDT (Normal distribution transform) SLAM. Import statických struktur z CAD výkresu budovy, které původní řešení využívá, mělo za následek duplikaci některých stěn. Jako řešení se nabízí algoritmy zkoumající viditelnost, známé z počítačové grafiky. Dalším důsledkem jejich integrace je časové zrychlení původního NDT SLAM algoritmu. Další změnou oproti původnímu řešení je větší zapojení dat z odometrie robota, s přihlédnutím k jejich nejistotě. Motivací je zvýšení spolehlivosti lokalizace a mapování v dlouhých chodbách. Práce obsahuje popis principů použitých metod, jejich implementaci a zhodnocení výsledků provedených experimentů, především jejich srovnání s původním algoritmem. This thesis is dedicated to improvements of existing NDT (Normal distribution transform) SLAM algorithm. The import of static structures from CAD drawings of the building, which the original algorithm exploits, lead to duplication of certain walls. The emerging solution is the use of visibility algorithms, known from computer graphics. Subsequent consequence of integration of visibility is an overall speed up of the algorithm. Another change from the former implementation is larger use of odometry data provided by the mobile robot, while taking into account the uncertainty of odometry. The motivation is to increase reliability and robustness in long corridors. The thesis contains a description of used methods, their implementation and evaluation of experimental results, especially in comparison to the original algorithm.
Collections
- Bakalářské práce - 13133 [778]