Rámový roh z textilního betonu
Rigid frame from textile reinforced concrete
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jiří Žalský
Supervisor
Vlach Tomáš
Opponent
Reiterman Pavel
Field of study
Konstrukce pozemních stavebStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra konstrukcí pozemních stavebRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je zjištění únosnosti zalomených konstrukcí vyrobených z kompozitního materiálu textilního betonu (TRC z anglického textile reinforced concrete). Na základě zjištěné únosnosti bude možno posoudit použitelnost tohoto materiálu a ověřit výpočty z numerické analýzy, které by mohly vést k dalším návrhům konstrukcí s využitím nového kompozitu. Hlavní důraz je kladen na zkoumání mezního stavu použitelnosti rámového rohu, rozvoj trhlin a mezní stav únosnosti. Vše je podloženo numerickou analýzou ze softwaru ATENA a ručním výpočtem. Na závěr je jako příklad aplikace vytvořeno schodišťové rameno o třech stupních a experimentálně ověřena únosnost. V rámci příkladu aplikace byla navržena technologie prefabrikované výroby, detail uložení a další náležitosti potřebné pro reálné použití v praxi. The aim of diplomma thesis is to determinate load capacity of rigid frame made from textile-reinforced concrete (TRC). Based on load bearing capacity could be made assessment of usebility of this material and experimental data could be compared with numerical analysis. It could lead to design a new structures with using TRC. The thesis is focused on serviceability limit state, cracking of concrete and ultimate limit state of rigid frame. Each experiment was preceded by numerical analysis in ATENA. At the end, part of the real stairs was made as example. There has to be proposed technologi of prefabrication, detail of support and other details neccesarry for practical using.
Collections
- Diplomové práce - 11124 [671]