ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv teploty na korekce výšky a její provozní aplikace

Temperature Effect to Altitude Corrections and Operational Application

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jan Cejnar
Supervisor
Kameníková Iveta
Opponent
Hajzler Ota
Field of study
Profesionální pilot
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Úvod této bakalářské práce je zaměřen na seznámení čtenáře s legislativními požadavky a metodikou provádění oprav výšky. Cílem práce je vyhodnocení současných provozních postupů uplatňovaných pro korekce výšky se změnou okolních parametrů. Závěr práce je věnován definování výšek vyžadujících opravu a návrhu optimální metody provádění oprav.
 
The introduction of the bachelor thesis is focused to familiarize the reader with legislative requirements and methods of altitude corrections. The goal of the thesis is evaluation of the presently used operational procedures applied to altitude corrections according to the change of air parameters. The final part of the thesis determines altitudes necessary for correction and represents the proposal of the optimized altitude corrections method.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/85384
View/Open
PLNY_TEXT (2.632Mb)
POSUDEK (94.67Kb)
POSUDEK (348.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [554]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV